Universal Genève Only I

Weg met de microrotors: De polerouters eruit gegooid deze mag blijven.

11 likes

Vanwaar de microrotor eruit? Problemen met de kogellagers?

Mooi! Vooral die NS :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Fantastisch deze. Mocht je hier ook ooit vanaf willen… :wink:

1 like

Gaaf zeg! Dit is toch de Wilhelmina UG?

1 like

Een anderhalf jaar geleden heeft mijn huisgenoot via mij een polerouter kunnen kopen, een hele vroege uit ±1954, met het 138ss bumperuurwerk.(in een stalen kast) En sindsdien altijd jaloers geweest.
Ik kwam vorige week op het forum een gouden polerouter uit ±1954 tegen van @Smoothsecondscom. Ik heb een afspraak gemaakt met Jedde, en afgelopen dinsdag het horloge overgenmen.

Dus hierbij de nieuwe aanwinst, naast de polerouter van mijn huisgenoot!


Ik heb uiteraard toestemming gevraagd of ik hetzelfde horloge mocht hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:.

13 likes

Cool! Die middelste heb ik ook (2 zelfs). Eentje gekocht als project maar was eigenlijk t netjes om voor onderdelen te gebruiken. Liggen nu bij de horlogemaker.

7 likes

Mooie aanwinst, prachtig horloge :ok_hand:

1 like

Nice, heb jij twee MK2 horloges? Daar zoek ik er nog eentje van :sunglasses:

De mijne is een MK3, te zien aan o.a. de zilveren plaat (ipv wit), “swiss” (ipv “swiss made”) en de opgelegde indexen. Grootste verschil is eigenlijk dat dit geen emaille plaat is. Ik heb ook nog een MK1 en die draagt echt heel anders dan de latere varianten door zijn kleinere kast.

1 like

Klopt! Dacht al dat dit een Mk.3 was. Eentje mag wel gaan, ik geef je een seintje als ie terug is van de horlogemaker. Zo’n MkI zou ik ook wel willen, vind die hoekige kast zo gaaf.

1 like

4 likes

Dat zou top zijn!

6 likes

Prachtig! Op sommige foto’s ziet de mk3 er beduidend minder aantrekkelijk uit dan zijn oudere broers, maar ik vind hem hier heel geslaagd.

Weet iemand toevallig of de kroon van de mk1, mk2 en mk3 hetzelfde is? Mijn mk1 mist helaas de originele kroon.

2 likes

1, 2 en 3 hebben allemaal dezelfde kroon met de dunne U. Alleen bij MK3 komt ook een andere kroon voor, namelijk de zogenaamde “fat U”. De mijne heeft zo’n kroon, fotootje hieronder.

6 likes

Geweldig! Rechtsonder :smiling_face_with_three_hearts:

Dank! Ik vermoedde al dat mk1 en mk2 het zelfde type kroon zouden hebben. Goed om dat bevestigd te zien. Al is het nog steeds zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het is wel bijzonder dat de wijzerplaat het oude logo heeft en de kroon het nieuwere logo. Echt uit de overgangsperiode dus.

Om het nog leuker te maken, het nieuwe logo staat ook aan de binnenzijde van de case back. Weet alleen niet of dat altijd icm de “fat U” kroon is maar lijkt logisch :thinking:

Foto van het web:

1 like

Mijn white shadow heeft een fat-u dial en dunne u kroon :face_with_raised_eyebrow: .

Is kennelijk normaal bij die referentie.

Heb soms het idee dat UG gewoon ouwe voorraad opmaakte.

3 likes

Haha inderdaad, vaak genoeg geen touw aan vast te knopen.

1 like