Universal Genève Only I

Dank je! De white shadows zijn volgens mij nog relatief bekend. Maar inderdaad, met name door de polerouter rage worden andere modellen vergeten wat voor de prijs eigenlijk best gunstig is

2 likes

Potverdorie wat een heerlijke set heb je toch! :+1:

Zou graag een mint Polarouter willen, maar tot nu toe nog geen mooi (genoeg) exemplaar tegen gekomen.

2 likes


Polerouter vind ik verbazend mooi​:dizzy::star_struck:

14 likes

Yes… al vind ik de zwarte platen wel een must. :slight_smile:

1 like

Klopt hoor. De White/Black shadow zie je nog wel, maar veel minder dan Polerouters. Is gewoon een van de 4-5 modellen waar UG bekend om staat.

1 like

Nog nooit 1 gehad met zwarte plaat, maar deze vind ik echt top! Met zwarte plaat ook, maar mag van mij wel wat meer blinken!

1 like

Haha. Daar is niets mis mee. Maar ik blink liever wat minder. :slight_smile:

Haha verschil tussen man en vrouw denk ik😉

Qua andere modellen: zit er nog een UG uit het Dirty Dozen en een “Monodatic” op het forum?

Anybody?

Cal 64?

Yep!

2 likes

Zo simpel is ie niet hoor die 64 @stradale !

En die dial is volgens mij emaille toch? Betaal je tegenwoordig ook een godsvermogen voor…conclusie die “simpele” UG van je is een toppertje :blush:

1 like

:smile: Ben ik helemaal met je eens, hoor. Bedoelde alleen maar in vergelijking tot de andere in dit draadje genoemde UG’s. En de wijzerplaat is inderdaad emaille. Een tropical dial vinden is dus uitgesloten. :wink: Ze zijn bovendien voor heel schappelijke prijzen te vinden en bieden daardoor veel waar voor hun geld. Zeker als je bedenkt wat doorgaans voor geëmailleerde wijzerplaten wordt gevraagd.

1 like

Het is een vergeten toppertje idd… Een bonafide railroad grade watch van longines etc kost een godsvermogen. Kijk de laatste tijd vaker naar deze, lastig om ze met een scherpe kast te vinden…werden goed gebruikt…maar hoop er eentje op de kop te tikken voordat hodinkee oid een article erover schrijft… Want de polerouter super is ook daardoor een stuk minder betaalbaar

2 likes

Dit draadje maar weer eens wat leven inblazen.

@stradale Ik doe met je mee wat betreft de FS.

8 likes

Leuke UG :slight_smile:

Mooi! :+1: Leuk, nog zo’n FS op het forum. Die van jou is van de eerste serie zo te zien. Die heeft andere lugs dan de mijne.

Klopt! Ook te zien aan het open 6je van de sub-seconds.

Inderdaad. Dat was me nog niet eerder opgevallen. Ik zie ook dat de 15 en 45 bij de jouwe een kwartslag gedraaid zijn. Dat heeft de mijne ook niet.

Yep, 60s vs. 70s design. UG blijft me fascineren. Recent onderstaande chrono aangeschaft en dat zal niet de laatste zijn vrees ik…

8 likes