Universal Genève Only I

Heb je nu 2 UGs?

Drie - ook nog een bumper polerouter :slight_smile:

2 likes

Oei… dan ben je een serieuze :). Ik heb nu 3 Polerouters… moet even kijken of daar in 2020 nog een white shadow en een monodatic bijkomen… Evil Nina of Polerouter sub kan/wil ik niet betalen :).
Bumper Polerouter heb ik zelf nog geen… :frowning:

Heb je een foto van je bumper?

Monodatic is heel nice, die zou ik ook nog wel willen. Polerouter Sub staat bij mij hoog op de lijst. Liefst de latere versie met asymmetrische kast en bakelieten bezel.

Zal later een foto van de bumper plaatsen. Nu even niet bij de hand.

1 like

Wow! Wat is die TriCompax gaaf! Meteen op Chrono24 gekeken en Wow! Wat is dat kreng duur! Wel grappig hoe de plaat lijkt op de Daytona, de bezel op de Speedmster en de stalen band wel iets weg heeft van de tramrails van de Seamaster.
Maar volgens mij was er in die tijd sowieso wel wat overlap tussen merken en modellen… :grin:

O ja, ook de Polerouter is gaaf!

7 likes

Hi horloge liefhebbers. Ik lees al een tijdje mee. Maar wat is UG toch een gaaf merk. Ik ben op zoek naar mijn eerste exemplaar maar inderdaad erg lastig om een goed model te vinden in een goede staat…

1 like

Welkom!

Het hebben inderdaad een paar mooie modellen gemaakt. Helaas idd lastig om sommige modellen in goede staat te vinden en helaas wordt er steeds meer mee gerommeld.

Zijn er specifieke modellen die je zoekt?

Een Polerouter of een Compax, maar laatst genoemde zijn erg hard gestegen in prijs. Op Chrono24 lijkt het alsof elk horloge een andere referentie is haha. Wat een doolhof!

1 like

Een layout die nu iedereen foutief bi-compax noemt. :+1: Erg mooi horloge!

1 like

Gevaarlijke horloges inderdaad. Mijnenveld.

Voor polerouter info: https://universalgenevepolerouter.com

Zwarte Polerouters moet je erg mee opletten.

1 like

Dankjewel! Ga ik meteen bekijken

Zijn er overigens hier mensen die erg bekend zijn met het merk? Ik wil er graag eens met iemand over sparren. Ik heb nu een boek besteld, maar ik wil zelf denk ik een boekje of blog erover gaan schrijven.

Ben benieuwd naar je boekje/blog.
Welk boek heb je besteld?

Het volgende boek:
Ten Universal Genève. Helaas kan ik geen link plaatsen.

Zelf ben ik niet zo technisch aangelegd en wil graag een korte opsomming maken van de hoogtepunten van UG. O.a. de merken waarmee ze hebben samengewerkt en alle historische mijlpalen. Hoe meer ik erover lees, hoe meer verliefd ik word op dit merk.

Die ken ik nog niet. Laat even weten wat je er van vind.

Heb zelf deze en is een leuk boek maar niet heel veel details.

Naar dat ben ik ook op zoek. Helaas overal uitverkocht. Staat er wel veel informatie in? Of voornamelijk plaatjes?

Het boek Ten gaat over tien verschillende chronografen.

Zou hem even proberen te mailen.
Het boek is zeker de moeite waard.

nog niet zo lang geleden gekocht via sala zelf, is dan goedkoper ook nog

1 like

Is het een beetje de moeite?

De geschiedenis staat er in en een hoop head only’s .
Maar merendeels over compax, polerouters heel summier