Universal Genève Only I

Nee bumper automaat (138C). De Monodate is de handwinder versie, de mijne staat hier boven ergens in dit draadje.

Gaaf!

Is zoiets geschikt om elke dag te dragen?

1 like

Blijft een prachtig ding.

1 like

Ahh. Dat wist ik niet.

Yep. Probleemloos.
Wel op tijd laten servicen en niet klieren met instellingen tussen 18.00 en 24.00 uur…

3 likes

Net binnen: volgens het boek(je)


12 likes

11 likes

Gaaf ding is dat

1 like

Veel research gedaan naar de originaliteit van compaxen zo te zien? Een van de redenen dat ik ze tot nu toe niet zo aandurf.

Mwaoh. Met het boek van Sala in de kast is het vrij makkelijk. Zonder was het lastig want er zijn maar 2 andere exemplaren van deze referentie te vinden met 2x redial/service dial.

1 like

Ik heb het boek van sala ook, maar daardoor durf ik vintage chrono’s van UG nog minder aan.

Polerouters herken ik wel… (merendeel)… maar bij die chrono’s is die lettering soms zo slordig dat ik veel te snel aan redials denk :slight_smile: .

1 like

Thanks!
Ik ben er ook erg blij mee.

1 like

Ik heb er ook meerdere keren naar een vergelijkbaar model zitten kijken…

Ik heb natuurlijk nu 3 polerouters en m’n Universal Geneve Unisonic-Sub.

Moet toch nog wel wat UG bij ergnes… maar wat…

Compax zou vet zijn… of een mooie triple calendar.

Ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn gewoon veel redials. In principe zijn de originele prints gewoon goed

Iemand enig idee welk model dit is? En zit er nou iets scheef bij de subseconds…

2 likes

Lijkt mij een redial het exacte model durf ik niet te noemen.

Handopwinder neem ik aan?

2 likes

Handopwinder it is. Het simpele ontwerp van de wijzerplaat deed ‘t ‘m, het vuil onder de deksel kreeg ik er gratis bij. Baseer je je oordeel op die subdial, of zijn er nog andere dingen die doen denken aan een redial?

1 like

Ik gok ook een redial, ik vind de execution niet strak genoeg.

2 likes

Exact zoals @Ruud hier onder al zegt, dit lijkt nogal slordig

Ook zit de cirkel van de subseconde niet recht in het midden van de witte plaat. Lijkt meer naar links te zitten.

Niet mooi gecentreerd

Wel cool ding

1 like

Merci @Ruud en @Martijn, voor de uitleg! Benieuwd of ik nog eens een originele plaat van dit model kan vinden, al stoort het mij gelukkig niet zo. Mocht iemand de naam van het model wél weten…

1 like