Unpacking 2021 Yema Meangraf

Ha Ricky. Hierbij een klein unpacking verslag van mijn nieuwe Yema Meangraf.
Vandaag het pakketje ontvangen, levering binnen 2 dagen na bestelling via de website van Yema. Pakket was goed verpakt hoewel ik het horloge in het midden van de doos zou hebben geplaatst ivm bots-proofness.

Horloge, al door Yema netjes op tijd gezet, komt met een mooie travel pouch en een gratis tropical. Erg sympathiek :grin:

Het horloge voelt lekker zwaar en lijkt haast een automaat te herbergen. Geen issues met de reset van de chrono hier… netjes op 12. Een kleine misuitlijning van de chrono is een wat vaker gehoorde klacht bij Yema, maar mogelijk dat de in-house mechanische kalibers van Yema gevoeliger zijn voor dat aspect. De hybrid seiko Quartz doet het prima. Pushers voelen stevig en kwalitatief goed aan.

Nu subjectief… ik ben erg blij met de Yema. Smaak en klik met een horloge is persoonlijk. Zelf houd ik van bonkige vintage kasten. De opmaak met geel gekleurde patronen op de grijze (!) dail ziet er geweldig uit. Dit model is een mooie hommage aan de 70s racers en weer eens wat anders dan een rallygraf. Die overigens schitterend is en nog steeds op mijn wish list staat. Het totaal pakket is compleet en goed verzorgt. Het horloge voelt solide en is mooi afgewerkt, zoals bijvoorbeeld met de gravures op de caseback en de clasp van de milanese.

Als ik een puntje van kritiek moet “zoeken” dan is dat de bezel. Deze is niet te lossig maar draait jammerlijk zonder click… dat hoort in mijn beleving wel. Maar ach…wie gebruikt zijn bezel…ingesteld op 12 is fixed toch???

69 likes

Cool!

1 like

Heel vet!

1 like

Leuk hoor, geniet ervan!

1 like

Een topic speciaal voor mij!? You shouldnt have :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat een gaaf ding, heel Nice. Fijn dat de bekende minpunten zoals niet op 12 resettende chrono niet aan de orde zijn :+1:.

Heb je nog een mooie wristshot toevallig :smile:? Ook benieuwd naar de dikte vd kast op de pols!

Veel plezier ervan!!!

1 like

Sportieve keuze!

1 like

Helaas met lelijk kunstlicht…

Kast is 39mm exl kroon en met een lug2lug van 43 valt deze niet te groot op mijn damespolsje… Hoogte is niet hinderlijk imho

Thnx :wink::sunglasses:

4 likes

Mooi hoor, veel plezier ermee!

1 like

Goede aanwinst hoor!

1 like

17cm?

Staat zeker niet verkeerd/te groot!

1 like

Net gemeten. 16 zelfs.
Ben tenslotte een boskaboutertje he! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Oeh, die is mooi Paulus.
Ben ook benieuwd hoe deze op de tropical staat.

1 like

Ha, dank je Clim.
Zal dat zeker delen zodra ik dat heb omgezet.
Kan nog even duren want ik ben wel heel erg blij met de milanese.

Oh dan moet het bij mijn 17,5 zeker gaan!

Even een nachtje over slapen :sweat_smile:

1 like

Knap horloge, die vintage look doen ze toch goed bij Yema. Gefeliciteerd! :partying_face:

1 like

Knap ding!

En mooie maten ook.

Enjoy!

1 like

Prachtig horloge!:heart_eyes::ok_hand:

1 like

Ik ben geen chrono-man maar deze hield mijn blik wel even vast. Leuk!

1 like

Ja erg sympathiek merk vind ik het. Gebruiken hun heritage wel erg goed. Het horloge voelt authentiek aan ondanks dat dit natuurlijk een jonge onderneming is met een historische merknaam. Erfenis goed voortgezet imho😉

2 likes

Dank je Theo :blush:

1 like