Erg actief ben ik niet op HF maar nu wil ik toch even iets delen. Afgelopen weekeind scoorde ik buitengewoon, als aanvulling van mijn vintage Plastic Fantastic horlogeverzameling.
Zaterdag spotte ik op een rommelmarkt 7 prachtige mechanische NOS-horloges. Kleurrijk en heel mooi van kwaliteit.
De prijs van rond de 65 of 70 gulden stond vaak nog op de achterkant.
En zondag vond ik op de Rikketik nog 2 kleurige horloges.
Dus 9 stuks, een ongekende score voor één weekeind, vooral omdat het bijna allemaal modellen zijn die ik nog niet heb.
6 daarvan lopen mooi op tijd, voor vintage dan.
En de andere 3 lopen heel even of niet, daar moet nog naar gekeken.
Lucerne, grote donkerbruine kast met stijve plastic armband. Deze haakt open en dicht aan één kant van de kast
Lucerne, witte kast met vier zwarte stippen, zwarte band en wijzerplaat.
Emkoza, witte band en wijzerplaat, met dikke blauwe rand.
Mentor, rode kast met witte rand en band.
Bouquet, grote witte kast met dunne rode en blauwe verzonken ringen.
Bouquet, massief wit/ecru armbandhorloge, klapt halverwege open met een scharnier. Bijna exact zo’n horloge heb ik al maar dan van Lucerne. De verschillen zijn miniem. Zie mijn eerdere stuk over Plastic Fantastic
Orion, met doorzichtige kast en prachtig blauwe wijzerplaat en band.
Le Royal, met knalgroene kast en band en gele wijzerplaat.
Timex, enorm en waanzinnig hoekig model in wit met turkoois, en zeer brede, korte band.
Jazeker ik draag ze, daarom moeten ze het doen.
Alleen in de winter onder lange mouwen is zo’n dik stuk plastic soms lastig. Dan zoek ik vaak iets plats en meestal is dat toch metaal. Bijv. deze bijzondere Seiko heb ik afgelopen week gedragen. Lekker plat.
Wat een fantastische score @Emdee / Marjolijn! En ze zien er allemaal nog zo mooi uit. Heel bijzonder. Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal blij van wordt. Wat betreft de 3 mechanische uurwerkjes die niet (goed) lopen; het zijn waarschijnlijk alle 3 penanker uurwerken. Neem even contact op met @Scudo, die heeft er verstand van om die dingen weer aan de praat te krijgen. Hij zegt zelf over de penankers dat het vreselijke dingen zijn om aan te werken, juist omdat ze zo primitief in elkaar zitten, maar als ie er zin in heeft kan hij er vaak wel wat mee. Wie weet of hij wat voor je kan doen. Voor mij heeft ie in elk geval onlangs een heel oud Thiel horloge (uit de tijd van vóór dat het DDR Ruhla werd) weer tot leven kunnen brengen en daar ben ik hem zeer dankbaar voor!
Ik was zelf ook op de beurs afgelopen zondag en het was leuk geweest als we elkaar hadden gezien om even bij te praten, maar het was zó druk dat de kans om elkaar spontaan tegen het lijf te lopen wel erg klein was. Bij een volgende keer maar weer even van te voren af spreken dan?
Geniet van je mooie kleurige Plastic Fantastic aanwinsten! Een geweldige aanvulling in je toch al behoorlijk unieke collectie.
Ik heb ergens nog wel her en der een plastic fantastic opgepikt maar al bij al wat minder dan de fantastische stukken die jij hebt.
Wel mijn waanzinnig leuke continental chrono terug gekregen met een gele polyester monocase.
Oa man, wat een top weekend voor je!
In 1 weekend 9 horloges die perfect in je collectie passen. Moet zeggen dat ze erg leuk zijn.
Ik denk trouwens niet dat er veel verzamelaars hier zijn voor deze plastic fantastics. Misschien een idee om te posten wat je nog zoekt? Ik struin regelmatig antiekmarkten, rommelmarkten en garagesales af voor mijn eigen collectie.
Wil best mijn ogen open houden voor plastic dames horloges als ik je daar een plezier mee doe
Leuke vondsten. De blauwe is mooi maar wel behoorlijk verweerd of vies. Krijg je die nog schoon?
En de Buler is prachtig, ik zie dat je hem draagt. Bij een man vind ik zo’n stalen band nog wel gaan maar zelf zou ik er een passende plastic band bij zoeken.
De blauwe is nog wel op te knappen. Beetje zonneschade. Maar ik heb wel ergers een soort van plastic renovator liggen.
Ach de buler zou ik niet echt dragen, gewoon om eens te kijken hoe het zit.
Een transparante band zou wel cool zijn. Ik heb hem trouwens ook met een blauwe wijzerplaat.