hierbij een update over mijn Seiko 6309-7290.
Vandaag informatie opgevraagd bij Seiko Nederland, wat betreft het exacte bouwjaar van het horloge en eventueele NOS die te verkrijgen is voor dit type.
Volgens Seiko B.V. is mijn Seiko 6309-7290 diver uit begin van het jaar 1979 (hoogstwaarschijnlijk voor de zomermaanden).
Ook uit het Seiko register blijkt (volgens het serienummer) het horloge geproduceerd te zijn voor de ‘Japanse’ markt.
Hierbij blijkt dus een aantal zaken te worden vervangen voor originele (zo dicht mogelijk als) onderdelen om deze diver weer zijn correcte uitstraling te geven.
Hieronder genoemde onderdelen ben ik dus naar opzoek:
*Zwarte wijzerplaat met de aanduiding ‘17 jewels’
*Originele Seiko ‘rubberen band’ bijbehorend tot dit model.
*De oranje of gele aftermarket wijzerplaten zijn ook welkom voor een ander project.
Graag hoor ik van jullie of er iemand in het bezit is van een van deze onderdelen of tips hoe ik hieraan kan komen (Ebay is tevergeefs).
Bouwjaar van een Seiko achterhalen is geen hogere wiskunde… je moet alleen effe weten welke periode die gemaakt is. Vervolgens 1e cijfer is bouwjaar, 2e cijfer is bouwmaand. Zoals uitgelegd. Ik zie even geen nummer/caseback staan in dit topic, maar ik geloof @Utrecht2
Edit: de 7290 werd idd in 1979 nog niet gebouwd, was nog de 6040
Oke, mij is dus weer vast gesteld van '77 tot '87…
Als beginnend verzamelaar raak ik nu in de war haha en neem ik aan dat de producent zelf toch de exacte specificaties juist heeft? Deze zijn volgens het serie nummer en type nummer gecontroleerd…
Uhm pardon? Je vraagt 22 keer om advies maar neemt dingen niet aan. Vraag er dan niet om. Beter concreet advies en informatie dan als een klein kind worden behandeld en je helemaal meenemen in de wereld van vintage seiko toch? Gewoon ff goed googlen; er is heel veel info over deze horloges.
Edit: alles met best, lieve of vriendelijke beginnen of afsluiten kan natuurlijk niet.
Uiteraard!
Heeft bovendien niets met een aannamen te maken.
Zoals je misschien goed gelezen had, had ik geïnformeerd bij Seiko en deze geven mij andere gegevens, logisch dat ik het dan nogmaals na vraag toch? Uitzonderingen daar gelaten.