Update steen in doos!

maar even een nieuw topic omdat de oude waarschijnlijk niet meer overzichtelijk is

ik heb het 10x gelezen, maar volgens mij staat er echt dat ik “gewonnen” heb
ik heb zelf het geschil opgewaardeerd tot een claim, en paypal heeft nu al uitspraak gedaan.

ik juich nog niet te vroeg, maar ik heb weer hoop :slight_smile:

Beste edwin schmeink,

U heeft het geschil opgewaardeerd tot een PayPal-claim. Door de communicatie met de koper te beëindigen, vraagt u PayPal de kwestie te onderzoeken en over het resultaat te beslissen. In het kader van dit onderzoek heeft PayPal alle communicatie bekeken die mogelijk tussen u en de koper heeft plaatsgevonden in het Klachtencentrum.

We hebben een klacht van een koper ontvangen waarin wordt gesteld dat objecten die u heeft verzonden afwijken van de oorspronkelijke omschrijving. De koper is niet tevreden met de kwaliteit van de goederen die verband houden met de onderstaande transactie.

Zoals u wellicht al weet, geldt het PayPal-beleid inzake klachten van kopers uitsluitend voor de levering van goederen, niet voor klachten over de eigenschappen of de kwaliteit van goederen die via een transactie buiten eBay zijn ontvangen. We zullen op dit moment daarom geen onderzoek naar deze kwestie instellen.

We behouden ons echter het recht voor om binnen 180 dagen een onderzoek in te stellen als we dit nodig achten.

super (tu) …en ook gelukkig :slight_smile:

Ik lees in ieder geval dat er geen onderzoek naar jou word gedaan, dus hou jij je geld.
Alleen de twijfel zal bij jou blijven bestaan waar het horloge is gebleven.
Maar daar kun je denk ik wel mee leven, want het heeft er sowieso alle schijn van dat die zich gewoon bij de oplichter bevind.

:smiley: ben nog een beetje terughoudend, maar het staat er echt volgens mij

op paypal zelf is ook geen case meer te zien

Status
De koper heeft een probleem gemeld met deze transactie. Op dit moment stellen we een onderzoek naar deze kwestie uit. U hoeft de koper niet terug te betalen

ja toch ??

schmeink Schreef:

Status
De koper heeft een probleem gemeld met deze
transactie. Op dit moment stellen we een onderzoek
naar deze kwestie uit. U hoeft de koper niet terug
te betalen

ja toch ??

Voor dit moment lijkt alles ok maar ik zou toch een slag om de arm houden en doorgaan met bewijs verzamelen en opslaan en tevens aangifte doen wegens poging tot oplichting.

Sterkte en toy toy!

mvg, Frans

Gefeliciteerd! (onder voorbehoud)
Hier blijkt: misdaad loont niet.

Ik denk wel dat hieruit er verschillende lessen te trekken zijn, maar de belangrijkste, juist voor kopers:

Paypal biedt dus geen ENKELE veiligheid buiten eBay om, stel dat iemand echt een steen in een doos ontvangt…

Ik hoop overigens dat de oplichter die ca €2100 eigenlijk niet kon missen en ervanuit ging dat hij het terug zou krijgen.

Wie weet staat er binnenkort ergens een Breitling Skyland op internet te koop :stuck_out_tongue:

edit:typo

die ook nog eens als gestolen te boek staat :wink:

Jij hebt een claim ingediend (?) maar hoe zit het met de claim die hij heeft ingediend ??

Ik hoop voor je dat het geregeld is zo maar ik zou niet te vroeg juichen.

Met enige voorzichtigheid gefeliciteerd :~

… maar ik zou inderdaad nog even een slag om de arm houden, want de snelheid van de standaard reactie door Paypal wil blijkbaar nog niet de volle 100% garantie bieden dat je er vanaf bent denk ik :frowning:

Maar deze “veldslag” staat in ieder geval alvast op jouw naam :wink:

de koper heeft een geschil ingediend, ik heb vervolgens dat geschil omgezet naar een claim met de nodige bewijslast.
misschien geluk of toeval, maar het kan best zo zijn dat dat in mijn voordeel heeft gewerkt, door zelf als 1e aktie te ondernemen.

het geschil is ook weg op de paypal site

alleen de 180 dagen zitten me nog dwars

afwachten dus en misschien even de voorwaarden lezen of de tegenpartij nog in beroep kan gaan ?!

Dit is op zich goed nieuws…maar zoals de vorige posters al aangeven…even een slag om de arm…ik ben ook wel benieuwd wat PP doet als de koper hier bezwaar tegen maakt…n e way laten we hopen dat jij je geld mag houden.

doe ik ook, maar er staat duidelijk buiten ebay om geleverd, en het is geleverd

Als ik het zo lees, dan valt deze transactie buiten de paypal kopersbescherming.
Als je een artikel koopt met kopersbescherming moet het aan een aantal voorwaarden voldoen.
Je kunt dit lezen door op het kleine paypal embleem te klikken op de ebay veilingen.

Ik leest het nu pas, wat een malaise schmeink!

Wat mij opvalt aan het filmpje:
Ik weet niet wat jullie doen, maar ik laat de verzendbon altijd heel bij uitpakken. Deze figuur zet er zo het mes in: vreemd.
Het pakket gaat wel erg makkelijk open. Zo zal je het vast niet ingepakt hebben. Bij een beetje ruwe ‘handling’ gaat de inhoud er zo uit.
Wat ook vreemd is dat je met tegenlicht gaat filmen. Dat doe je niet als je iets duidelijk op de film wilt hebben.
Er zit papier op de zijkanten en de onderkant geplakt. Zo pak je iets niet in.
Plakt UPS de vrachtbon echt zo op de doos? Lijkt me vreemd, want staan er op de achterkant niet allerlei voorwaarden en ander soort informatie? Die zijn dan voor niemand meer de lezen.

Ik vind het allemaal maar raar, hopelijk loopt het goed af voor je.
Volgens mij heb je er iig goed aan gedaan om ook zelf bij PP en UPS aan de bel te trekken.

Goed nieuws is dit(tu)

gr Ron

Ebay heeft er in dit geval niks mee te maken dus even kijken wat de algemene voorwaarden van paypal zeggen

diashock Schreef:

Als ik het zo lees, dan valt deze transactie
buiten de paypal kopersbescherming.
Als je een artikel koopt met kopersbescherming
moet het aan een aantal voorwaarden voldoen.
Je kunt dit lezen door op het kleine paypal
embleem te klikken op de ebay veilingen.

Goed nieuws Edwin, uit de tekst maak ik op dat PayPal je voorlopig met rust laat. Laten we hopen dat ze zich niet alsnog bedenken. Blijft wel vreemd dat koperbescherming van PP zich beperkt tot het ontvangen van een pakket, ongeacht de inhoud of de kwaliteit daarvan. Is dat enkel zo buiten ebay om?

Supernieuws Edwin :)-D