Upgraden of niet upgraden

Laat ik beginnen met mij voor te stellen. Ik ben een student uit het westen van het land dat 3 jaar geleden gebeten is door de watch bug en sindsdien aan het verzamelen en flipperen is.

Ik heb vorig jaar voor een zeer scherpe prijs een Omega speedmaster reduced gekocht in perfecte staat. Nu zit ik alleen te twijfelen of ik geen ‘echte’ speedmaster wil. Ik vind de echte speedmaster net wat mooier en hij heeft natuurlijk de echte geschiedenis. Alleen mijn pols is wel erg klein voor een speedmaster van 42mm wat vinden jullie?

3 likes

tja, ik vind de reduced qua maat beter passen/staan

4 likes

Ben ik het mee eens, de reduced lijkt beter te passen…

1 like

Je zou naar de FOIS (First omega in space) kunnen kijken, die is ook wat kleiner maar wel een upgrade vanaf je reduced.

5 likes

Ik zou lekker die reduced houden. Kan je gaan sparen voor iets erbij :wink:

2 likes

Wat is je polsomvang?

1 like

16 centimeter

Oeh dat is inderdaad wel wat smal. Dan zou ik geen 42mm Speedy doen als ik jou was. Toch maar de FOIS.

2 likes

Ik zit met exacte hetzelfde dilema. Zelfde polsmaat ook… Stukje symmetrie wat de pro heeft ook van de zijkant. :scream:

1 like

ja ik vind hem zelf ook net te groot. :sob: Maar hij heeft wel net wat meer geschiedenis en ik vind het model gewoon net wat mooier

Ai, das wel een beetje krap voor de full size speedmaster. Wat :arrow_up:️:arrow_up:️Zegt, de speedmaster fois is net wat kleiner. Dus vanaf nu meer biefstukken eten ofwel wellicht de omega beschouwen als de topper. En bijv eens kijken naar een Heuer Carrera 39mm telemeter:

10 likes

Misschien is 1 Omega nog geen collectie maar qua grootte is de reduced denk ik wel aan de maat voor je en zeker geen lelijk horloge. Zo op de foto te zien ook geen slecht exemplaar. Zeker houden!

1 like

waanzinnig

Deze is 37mm en met hetzelfde uurwerk als de handwinder speedy’s. Doe mij er dan maar zo eentje:

14 likes

Wat ik zelf heb gemerkt is dat je van een afstand in een spiegel oid, beter kan zien hoe een horloge echt staat. Als je van bovenaf op je pols gaat kijken lijkt het groter dan hoe het echt draagt.

3 likes

Is niet de enigste omega. Heb ook nog een seamaster en een Geneve(maar die gaan niet snel de deur uit)

1 like

welke seamaster heb je dan? :scream:

1 like

Leuk! Een 3 piece omega collectie? Of heb je ook nog andere horloges?

1 like

Ik ervaar juist het omgekeerde.

Als ik op het horloge kijk dan lijkt mij kleiner dan als ik in de spiegel kijk.

1 like

Ik zou de reduced houden. Is voor.mij toch wel een ‘echte’ speedy maar dan gemaakt voor mensen met een kleine pols :wink: gewoon met enorm veel trots dragen…

3 likes