Zoals titel doet vermoeden moet ik een manier vinden om het uurwerk uit m’n tudor date day te halen en te bewaren. Reden hiervoor is het opsturen van de case voor een opfrisbeurt.
Iemand ideeën wie dit voor me kan doen of tips van hoe het uurwerk te bewaren? Verwijderen er van moet me nog wel lukken maar met name opslag veilig is een puntje van twijfel.
Juist diegene zei het uurwerk te verwijderen, begrijp dit ook wel want zo heeft hij de minste risico en geen gedoe met aansprakelijkheid als er iets fout gaat.
Het gaat om il_mezerna in Italië die de kast gaat herstellen.
Mocht er iemand in de regio Amsterdam deze maand tijd hebben om het voor mij te doen ook goed uiteraard.
Wees verstandig en laat een ander dat doen. Het zou in principe goed kunnen gaan, maar door je onervarenheid is er een goede kans dat je iets kapot maakt, bekrast of magnetiseert.
Mee eens liefst laat ik het ook door iemand doen met ervaring hahaha maar in principe moet het me zelf lukken mocht ik niemand bereid vinden dit voor me te doen.
Dat wil ik ook het liefst maar ken niet echt iemand in de regio Amsterdam die alleen dit voor me wil doen, ik snap maar al te goed dat ik er m’n klauwen niet aan moet branden. Het was ook meer een last case scenario. Kan natuurlijk ook gelijk het uurwerk een service laten geven aangezien die historie niet heel bekend is. Het gaat om een ETA 2834-2 uurwerk iemand die die kan servicen?
Daar moeten genoeg horlogemakers hier op het forum wat mee kunnen, net als het uit de kast halen van het uurwerk.
Als je de topics van opknapbeurten hier wat volgt, komen er genoeg namen naar voren. Zie bv mijn Seiko VFA topic hier.
Maar ook @PeterLC heeft mijn ETA’s slechts gedeeltelijk onder handen gehad waarna ze zo goed liepen als nooit tevoren.
Dat gaat vast een topic met trieste inhoud voorkomen straks.
Nou het foute topic heb ik weten te voorkomen door gewoon naar wesselink en vreeker te gaan case gaat dus op pad komende tijd en daarna uurwerk in service als case terug is!