V&D sale

Ik dacht ook dat Siebel / lucardi / kijkshop / V&D / Wehkamp. horloges uit dezelfde “hoek” kwamen.

wel raar soms om te zien hoe dezelfde modellen bij Kijkshop en Lucardi behoorlijke prijsverschillen lieten zien

Ik werk tegenover het winkelcentrum in Hellevoetsluis. Was tijdens mijn pauze even voor de gein gaan kijken bij de V&D. Er stond een rij om van te huilen.

1 like

Weer zo’n massabedrog voor koopjesziek publiek. V&D heeft weken voor het faillissement geen nieuwe bevoorrading meer gehad. De curator heeft een groot deel van de bestaande voorraden verkocht aan derden. De enige zaken die nog over zijn zijn zaken die niemand in partij wil opkopen. De rest van de lege winkels wordt opgevuld met goedkope artikelen die nooit in het assortiment hebben gezeten.

Een beetje hetzelfde verhaal als de Drie Dwaze Dagen bij de Bijenkorf, waar goederen worden verkocht tegen “bodemprijzen” die normaal niet in het assortiment zitten en speciaal voor de uitverkoop worden aangeprijsd. De kwaliteit van deze artikelen ligt, net als de inkoopsprijs, ver beneden die van de normale goederen.

Kijk ook eens bij een willekeurige schoenenwinkel, waar aan de muren een handvol dure schoenen staan tentoongesteld en in het midden van de winkel rijen met “opruimingsschoenen” staan gepropt. Ze doen net alsof de dure schoenen aan het eind van het seizoen in de opruimingschappen komen en je voor een mooie prijs goede schoenen hebt. In werkelijkheid zijn de opruimingsschoenen goedkope zooi die in bulk wordt ingekocht voor de eeuwige aanbiedingsprijzen.

Horlogegerelateerd: verwacht geen mooie klokjes voor bodemprijzen.

3 likes

En ‘slechts’ 25% korting op horloges

kijk dat volk 's sipjes kijken dan. 10.000 mensen zijn hun baan kwijt, maar zij hebben hun korting te pakken

Zo triest dit, het enige dat die armoedige “koopjesjagers” spekken zijn de zakken van de curatoren. En die zijn diep.

Jaja, “€9 voor een leren portomonnee” Is dat zoveel goedkoper dan normaal?
Heb jaren terug eens een leren portomonnee bij de V&D gehaald, die was ook iets van €15. Dacht zelfs nog iets goedkoper. Inderdaad triest als je voor zoiets in die pleuris lange rij gaat staan en je gaat mij niet wijsmaken dat je die paar Euro echt niet had.

Ik kom morgen bij de V&D langs, maar als het er lelijk uitziet met de mensenmassa ga ik er zeker niet tussen lopen.

Ik weet niet hoe high end de V&D gaat (ging) maar dat ligt toch aan de portemonnee? De duurste 30 tweedehandsjes op MP zijn tussen de €300 en €650, action is vast wel onder een tientje.

Mij zul je niet in die rijen met aasgieren aantreffen. Heb wel andere dingen te doen. Ik heb trouwens al jaren niks van mijn gading bij V&D kunnen vinden, en dat verklaart mede de ondergang. En qua horloges - mensen, kochten jullie vroeger wel 's horloges bij V&D? Dacht het inderdaad ook niet.

Mijn huidige (RFID safe) leren flappetap gescoord via de ING rentepuntenshop. Castelijn & Beerens blablabla.
Prijzig, iets van 4 of 5 tientjes, maar zit zeker goed in elkaar. Kijk als je die kunt scoren voor een tientje wil ik ook wel even in de rij staan. Maar niet voor een paar Euro, kom op zeg.

@PeterLC
Nee, zelf heb ik er nooit een klokkie/bandje gekocht.

Heb vroeger (35 jaar geleden) een Velona van mijn ouders gekregen.
Loopt nog steeds!!!
Ook een Vendomatic naaimachine, werkt ook nog steeds!

Maar hoeveel procenten geven ze nou dan weg blijft de vraag

Ik heb een Velona handopwinder uit de jaren 70 van mijn vader, die werkte vroeger bij V&D. Dat is een leuke vintage, tegenwoordig is er volgens mij op horlogegebied weinig te vinden.

Groeten,

Stefan

Grappig, een Velona was ook mijn eerste horloge. Voor mij is het 30 jaar geleden (eerste communie). Ook een handwinder, en loopt ook nog steeds perfect!

Jawel, toen ze nog onder eigen naam mooie mechanische horloges verkochten. Velona’s

ZO vroeger bedoelde ik nou ook weer niet.

:wink:

Ik bedoel maar, je gaat er nu niks vinden wat je hebzucht opwekt. Of het moet iets zijn voor tijdens het witten van het plafond, of het legen van je septic tank. :slight_smile:

2 likes

Stond Velona ook nog ergens voor, eigenlijk?

Goeie vraag!

Verrassende Echt Langdurige Oplossing tegen Naakte Armen? :sunglasses:

Een fantasienaam denk ik, maar het was wel goed spul. Duitse kalibers.

2 likes

De V&D verkoopt toch ook Frederique Constant .
Of valt dat ook al onder troep?

1 like