vaak de wereld rondreizen met een waardevol horloge

zodra ik horloges van 50K kan kopen huur ik wel een privejet, is relatief veel goedkoper.

3 likes

Ben benieuwd hoe je zonder er door heen komt? (puur interesse)

Oh ja, dat klopt :slight_smile:

Meestal doe ik mijn horloge in de binnenzak van mijn jasje trouwens.

Je wordt gefouilleerd, wat je negen van de tien keer ook wordt na een scan.

3 likes

Inderdaad.
Bedankt voor antwoord.

1 like

U ziet er onbetrouwbaar uit?
Ik mag 9 van de 10 keer gewoon doorlopen na de scan.

2 likes

Haha, hoe krijg je dat voor elkaar? Ik word op luchthavens nog minder gefouilleerd dan @Capibara.

2 likes

Hier is wel een kleine nuance op zijn plaats natuurlijk. Ten eerste: dat was nog in de tijd dat we de gulden hadden, de marechaussee op getemde ezels reed en vliegtuigen op bruinkool vlogen. Ten tweede: jij hebt zo ongeveer het betrouwbaarste gezicht van Nederland en ten derde: een fles single malt in de handen van de dienstdoende douanier drukken helpt natuurlijk ook wel een beetje. :wink:

4 likes

Security
 moest laatst voor een zaak in de rechtbank zijn. Horloge af en in een bakje met de tas door een scanner. Zelf door een poortje, en moest daarna alleen de broekspijpen wat omhoog doen (?). Sta ik binnen en denk: verrek! Heb m’n dikke Böker mes nog in de tas zitten, en die hebben ze niet eens gezien?!

4 likes

Dat kan inderdaad. Ik weet nog goed dat ik Schiphol, Hong Kong, Kuala Lumpur Ă©n Bangkok met mijn handbagage al had gehad, toen ze op dat veredelde-busstation-vliegveld van Luang Prabang (Laos) begonnen te gillen dat ik een schaar had. Er bleek in mijn mini EHBO kitje een piepklein schaartje te zitten. Dat was een scanner uit de jaren tachtig, maar wel een goeie blijkbaar. :wink:

1 like

Buitenlandse luchthavens of grenscontroles hebben andere normen dan onze vaderlandse blijkt nog al eens. Ik ging van Canada een dagje naar de VS. Vroegen ze of ik nog wapens bij me had. Nee alleen dit mesje. Wil mijn Zwitserse zakmes laten zien. Die beambte stond gelijk helemaal strak. Geen grappen! :wink:

2 likes

9/11 heeft alles veranderd

2 likes

Ik heb het een keer met een camera gehad. Bij aankomst op Schiphol werd mijn weekendtas gecontroleerd. Douane meneer vroeg me of ik kon aantonen dat ik mijn camera echt in NL had gekocht.

Paar minuten heen en weer gesoebat met de beamte: Welke stumperd neemt de aankoopbon van zijn camera mee op verkansie?

Toen mocht ik doorlopen. Het is de enige keer in heeel veel jaren reizen dat me dat overkomen is. Denk dus ook dat de kans met een horloge nihil is


2 likes

Zo ben ik een paar jaar geleden op en neer gereisd naar London City met een Zwitsers zakmes in mijn rugzak. Dat was op zowel de heenreis als terugreis niet gevonden, en ik had er ook geen idee van dat ik het bij me had (daar kwam ik pas een paar dagen later achter).

De controles zijn niet foutloos, al zullen ze wel steeds beter worden.

Toen mijn zoon 2 was en we op de Filipijnen door de controle gingen moest hij zijn speelgoed schroevendraaier inleveren :joy: Schitterend toch die regeltjes


5 likes

Dit dus.

1 like

Jij en capibara zijn waarschijnlijk blanke mannen van middelbare leeftijd. Het schijnt dat die er inderdaad minder last van hebben. :grin:

3 likes

Het zou ook kunnen dat @anon50762135EV zo hunkerend kijkt, dat ze het fouilleren maar overslaan. :smirk::clown_face:

8 likes

Dat acht ik zeker niet uitgesloten :joy:

2 likes

Ik laat altijd alvast de broek zakken en geef een knipoog naar de grootste marechaussee gast. Dan kun je meestal zo doorlopen. Dikke tip dit.

8 likes