vaak de wereld rondreizen met een waardevol horloge

Of niet​:rofl::ok_hand:

2 likes

Joh. Ik was laatst bij de Da Vinci en Frans Hals tentoonstellingen in Haarlem. De meeste Hals-en zaten niet achter glas. Ik had gewoon mijn Mcusta in mijn zak zitten.

In Engeland was me dit nooit gelukt. Niet dat ik er iets mee van plan was - maar ik had voor tientallen miljoenen schade aan kunnen richten.

Genoteerd !!!

:smile::+1:

Ik laatst ook de halve dag door het rijksmuseum gelopen, gaan we eruit vraagt een mevrouw: mag ik u wat vragen? Zit er een soort mes in die Leatherman holster? Ja natuurlijk dus, en een Zwitserse op zak…was niet helemaal de bedoeling zei ze, had meteen ontdekt moeten worden toen ik binnen kwam, scanners deden nix

1 like

Daarnaast moet je minimaal 12 maanden buiten Nederland hebben gewoond, uitgeschreven uit Nederland zijn geweest & mag je hem niet binnen 12 maanden verkopen. Beetje OT, maar niets is simpel in belastingland.

Ho ho… Ik heb in 2010 zo’n 40.000 Euro ontvangen uit het buitenland, en op dat moment was een gift uit het buitenland belastingvrij.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/schenken/content/ik-krijg-een-schenking-uit-het-buitenland-moet-ik-aangifte-schenkbelasting-doen

Of dat nog steeds zo is? De bovenstaande link zou het in mijn ogen suggeren. IANAL.

2 likes

Natuurlijk DE standaardbagage als je naar een museum gaat !

3 likes

Tattoos op je hoofd helpen ook niet echt, nee.

2 likes

Haha u bent bushcrafter zeker.:joy:

Nou, @anon33714818EV voor mij wel, en @Selie , nee maar wel brandweer, veel van ons (evenals politie) hebben standaard 1 of meer messen op zak/aan de riem. Maar meer OT, mijn vrouw is meermalen met een leatherman micra en de wave de wereld over gevlogen zonder dat deze in de handbagage is opgemerkt (ja, ze vergeet hem dan in de koffer te doen) dus de opmerkzaamheid kun je soms wel enigszins betwijfelen. :slight_smile:

Nice, dan zal het dus onterecht zijn als ik importheffingen op een pakketje krijg waar gift op staat volgens dit artikel. Het toont iniedergeval weer aan dat alle belastingen te omzeilen zijn zolang het geen loonbelasting is…

Opmerkelijk, ik heb al een paar keer afstand moeten doen van verbandschaartjes en nagelknippers…

1 like

Zelfs dat lukt tot op zekere hoogte. Moet je wel op een behoorlijk klein terreintje in Maastricht gaan wonen :joy:

Ik moest eens voor mijn werk naar High Wycombe, dus eerst naar London Heathrow. Ik was die ochtend aan de late kant en moest mijn grote koffer voor één keer maar meenemen in het vliegtuig. Daar zat een victorinox swiss champ in (had ik altijd bij me op reis) Je raadt het al… omdat de grote koffer voor een keer in de cabine mee ging werd hij gecontroleerd en mocht ik mijn swiss champ (best een dure Victorinox) inleveren. Ik legde de situatie uit, maar de beveiliging was keihard. Ik vroeg of ze hem wilden bewaren, dan zou ik hem op de terugweg weer oppikken, maar dat wilden ze ook niet. Weg Victorinox… :thinking::smiley:

2 likes

Er is geen beveiliger/bewaker op enig vliegveld in de wereld die zelf een Victorinox heeft gekocht…

5 likes

Hahaha… daar kan ik mij zeker iets bij voorstellen! :sweat_smile:

1 like

U heeft zo n 40.000 euro ontvangen uit het buitenland, zonder belasting te betalen?
Laat mij een maal raden naar uw achternaam:

Pechtholt? :sunglasses:

p.s. klokkengek, dit komt mij bekend voor, vervolgens krijgt men in het vliegtuig een maaltijd met veel gevaarlijker stalen bestek…:fearful:

Da’s een goeie. Toch maar eens een watchpouch aanschaffen om mijn horloge in te doen in mijn handbagage.

Om die reden neem ik dus nooit een ‘duurder’ horloge mee als ik ga vliegen. Eigenlijk wel zonde.

1 like

Ik vind de toon waar je nu op bezig gaat ongepast. Ik zal het niet vlaggen, maar het is niet sympathiek. Dat geld was, ook al heb je er geen zak mee te schaften, van m’n ex vrouw.

Wel was ik degene die onderzoek deed naar de belastingregels door met de belastingdienst te overleggen. Ook was ik degene die bij de scheding riep dat ik er niets mee te maken te willen hebben, omdat ik van die familie nog geen rooie cent aan zou nemen al lag ik te creperen van de honger.

Een mens heeft z’n gevoel van eigenwaarde. :slight_smile:

Bij horloges of andere zaken die ik van buiten de EU bestel zou ik gewoon netjes de 25% aan BTW en invoer betalen, en als dat het duurder maakt dan gewenst zou ik aanraden gewoon een verkoper in de EU te zoeken.

Ik wil niet eens de schijn wekken dat ik aan zou willen zetten tot BTW- of import-fraude.

2 likes

Ik ben half Europa door gevlogen met een Stanley mes van 15cm + reserve mesje in Mn handbaggage.
Pas bij de 4e controle werd het opgemerkt.

3 likes

Je kunt hem altijd aan jezelf opsturen, Ze hebben daar speciale enveloppen voor liggen…

3 likes