Vacheron complicatie kanon

Ik las onderstaand artikel over de gisteren bekend gemaakte Solaria Ultra Grand Complication. Met 45mm en 41 complicaties een nieuw record gezet. Ik vind hem nog mooi ook :sunglasses:

Bron: Vacheron Constantin
https://edition.cnn.com/2025/04/01/style/vacheron-constantin-most-complicated-wristwatch/index.html

Site VC: https://www.vacheron-constantin.com/ww/en/watches/novelties/cabinotiers-solaria.html

49 likes

Erg bijzonder!

Heel mooi. Een servicebeurtje zal t.z.t. een klein fortuin kosten gok ik :joy:

9 likes

Heel gaaf ding.

Niet zo draagbaar imho :joy:

Da’s pas een horloge! :100:

2 likes

Als jij het horloge kan betalen zal je dat aan je achterste jeuken lijkt mij :smirk:

Want?

3 likes

45mm en dik.

3 likes

Kan erger, zie de nieuwe GS :sweat_smile:

2 likes

Nauwelijks 0.4mm dikker dan een Tudor Pelagos wiens enige complicatie zit in het proberen mooi vinden van het design. :face_with_hand_over_mouth:

Het is een enorm groot ding, dat wel. Moet je niet afkomen met een pols onder de 20cm. De grootte gaat de dikte wel helemaal doen wegvallen - de diameter/dikte verhouding ligt erg plat zelfs. Maar wat een kunstwerk.

17 likes

Ik heb laatst een paar van die 4/5 ton complicatie kanonnen gepast, en ergens ‘klopt’ het gewoon bij deze horloges. Het is kunst, en niet per definitie een doel om als ‘horloge’ te dragen ofzo. Een stukje kunst, niet anders.

20 likes

:heart:

5 likes

tenor

Ach, elk het zijne. :grin: Coole kroon links ook.

2 likes

Dit is bizar. In kan het niet dragen, maar als ik het geld ervoor zou hebben zou ik 100% zoiets in de horloge doos hebben zitten. Wat een technisch wonder. Echt fantastisch dat ze het voor elkaar krijgen om al deze (astronomische) dingen zonder computer te traceren en leesbaar weer te geven. Ik ben diep onder de indruk.

En ik vind hem echt nog mooi ook! Fan-tas-tisch!

4 likes

Is een aparte en heel leuke tak van de horlogerie, vind ik. Het formaat is nog “horloge” maar verder hoe gekker hoe liever. Op SEW stond het er vol van, heerlijk. Wel jammer dat dit soort kunstwerken wel vaker erg groot vallen - ze kunnen de ruimte wel goed gebruiken - dus zelfs dromen van zoiets te dragen zit er vaak al niet in.

3 likes

:sweat_smile:

Aan de muur hangen dan? :thinking:
Je hebt overigens helemaal gelijk :grinning:

Ftfy :wink: net als een klein horloge moet je je er “gewoon” overheen zetten :sunglasses:

Ook gij @LVA :grin:

1 like

als ik zoiets op de pols zou hebben moet ik ook constant een loep meesleuren om dat ding te kunnen aflezen

2 likes

Kan je erbij kopen als optie…

1 like

Vacheron Constantin laat met dit soort horloges zien waartoe ze in staat zijn, namelijk de overtreffende trap van de haute horlogerie. Inderdaad een kunstwerkje.

5 likes

Echt prachtig!

Ja prachtig. Hoe die sterrenbeelden en world timer zijn weergegeven is echt top!

2 likes