Ik vind 'm prachtig. Net zoals ik veel van VC prachtig vind. En 1k is al teveel voor een horloge laat staan 35k. Kortom waar hebben we het over.
Gefeliciteerd Hopelijk mag je de eerste ontvangen!
Zou kunnen, ik ben zeker niet alwetend. Maar even benieuwd; heb je liever dat jij gelijk krijgt en je misschien wel een jaar moet wachten? Of hoop je dat ik gelijk krijg met de evt. gevolgen voor de secundaire marktwaarde van je nieuwe horloge? Ik gun je overigens dat je de allereerste krijgt en hij alsnog erg gewild gaat zijn
Niet vergeten, maar ik heb zo mijn gedachten over haute horlogerie. Vroeger maakten ze dingen steeds wat kleiner, mooier, complexer. Dat vond ik fascinerend en een uurwerk waar een meester horlogemaker een jaar boven had zitten zweten meer dan de prijs waard (alhoewel ik toen nog blij was met m’n eerste TAG-Heuer ). Maar ik heb eerlijk gezegd de afgelopen paar decenia amper iets voorbij zien komen wat deze makers niet al vele tientallen jaren beheersen. Daarbij zit er veeeeel minder handwerk in de huidige horloges… Maar goed, dat ik op een manier bedenk wat ik waar aan uit wil geven betekend niet dat ik vind dat anderen dat dan ook moeten doen. ieder z’n ding. Overigens ben ik dit
wel weer volledig met je eens
Als je iets doorredeneert is het niet erg fraai wat Stern dan over z’n doelgroep suggereert maar met deze discussie hebben we al een ander draadje mee verknald.
Dat is dan ook weer waar. Zolang je niet degene bent die het verlies moet nemen… waarom niet.
Het is een quartz.
Garbage.
Automaat zonder secondewijzer is wel
Hee, een Daytona die niét “kermisattractie uitbater” schreeuwt. Hele mooie.
Niet ironisch bedoeld trouwens. Kwestie van helder te zijn.
Nee. Te weinig verhalen over de oude Romeinen, filosofische bespiegelingen en sociologische inzichten.
Had inderdaad perfect gekund. Het bruggetje maken naar hoe keizer Constantijn I het merk VC stichtte en er zijn naam aan gaf, ter ere van zijn bekering tot het Christendom. Hij droeg ook uitsluitend automaten met gouden rotor.
haha, vind 'ie vast niet leuk
Wil er nog wel een Asterix & Obelix stripje aan toevoegen als dat helpt?
Gezien ik nét een nieuwe VC heb, kan ik wel een jaartje wachten. Ik hoop eerder, uiteraard.
Restwaarde is wel lekker, uiteraard. Mijn Freak is denk ik een goede 12k minder waard dan vorig jaar, de Speedy was ruim 6k in 'n jaartje, ga zo maar door. Een keer een meevaller op z’n tijd houdt het leuk. (Daytona & pepsi) maar ik draag ze wel allemaal.
Gelijk op zijn wentelwiek.
Zolang je ze niet verkoopt merk je er niks van.
Oh die speedy is wel weg…
Ach, kan goed zijn dat we zo onderhand wel een beetje op de bodem van de secundaire markt zitten toch. Dan koop je op het goede moment en als het mee zit kun je jaren tegen een lekkere restwaarde aankijken. Of toch weer niet, we will see Je bent er iig vroeg bij
Mocht van mij wel nog een maatje kleiner. Maar wie ben ik, behoor toch niet tot de doelgroep van dit horloge😅 Maar… schitterend ding!
Niet mijn smaak om eerlijk te zijn. Ben ook verrast door de vele positieve reacties. Ben benieuwd of dit ook zo was geweest als er een ander merk op had gestaan.
Als je een product niet kunt betalen ben je inderdaad niet de doelgroep. Zou wel oenig zijn dat je je richt op mensen die geen geld hebben voor wat je aanbiedt. Ik bedoel meer in brede zin, als je je bijna persoonlijk aangesproken voelt door wat Stern wel of niet gezegd heeft, was Patek als niks voor je en kun je beter verder kijken. No harm done.
Snap ik, maar dat vroeg ik ook niet.
Dat snap ik dan weer niet geloof ik.
Ik vind Patek een heel boeiend merk namelijk. Een merk met klasse. De uitspraak van Stern vind ik echter niet bepaald getuigen van klasse. Ik voel me overigens niet persoonlijk aangesproken hoor.
Maar goed…
…dit is ook waar.
Nee, die was enorm dom.