Vacheron Constantin 222 in het staal net bekendgemaakt

Vrij onzinnig. Objectief gezien simpelweg Veblen pricing. Dat is een eufemisme voor ‘je betaalt voor de status c.q. kijk mij eens’. Extreem veel te duur wanneer je prijs relateert aan productkosten.

Geldt natuurlijk voor veel meer horloges, maar er zijn zat mensen die dit gemakkelijk kunnen betalen, maar het nooit zullen doen. En ja, die vallen per definitie ook niet onder de doelgroep.

11 likes

Not my cup of tea. Gelukkig kan ik dit ook niet betalen :joy:

Lekker nuchter. Mooi man. En ja, tuurlijk “te duur voor wat het is”. Net zoals heel, heel veel andere voorbeelden uit deze en andere prijsklassen.

Je zal er wellicht geen verlies op lopen als je 'm binnen 1, 2, 5, 10 jaar doorverkoopt, zelfs met inflatie verrekend. Dus als je t kan neerleggen… meh, je kan er maar plezier aan hebben intussen. :sunglasses:

1 like

Heerlijk. Mensen die hier dan weer aanstoot aan nemen zijn ook de doelgroep niet.

4 likes

Dat zal initieel denk ik niet @ElChueco z’n bedoeling zijn.

Overigens moeten die grijze prijzen van oa. een APRO / Overseas etc soms ook met een korreltje zout genomen worden. Ik heb er diverse in mijn watchlist staan op C24 en er wordt nihil verkocht.

Wellicht niet via C24 maar wanneer je met een zakje knaken live naar de GD gaat kun je denk ik best flink met je vuist op tafel slaan. Er is nagenoeg geen referentie dus iedereen vraagt wat iedereen vraagt :joy:

2 likes

Vet horloge, zeker weten! hij heeft toch precies dezelfde maatvoering als de eerdere gouden variant? Dus niet heel verrassend, of zie ik iets over het hoofd? Neemt niet weg dat hij juist heerlijk is en combi met blauw super is.

1 like

Uiteindelijk is het gewoon ziek koopgedrag. De hunt naar dingen die ‘niet te koop’ zijn.

@JPM heeft gelijk. :crazy_face:

2 likes

Kortweg: FOMO.

weet je nog de hype rondom de tulpen? Of recent de hype rond de Swatch die lijkt op een speedmaster?

Wees geduldig @ElChueco die 222 wordt geen langdurige hype. 3 argumenten.

• Het horloge is geen uitgemolken APRO of Nautilus.
  • Coronabullmarkt is ook voorbij.
  • het is geen daytona.

Er is gewoon niemand die dit horloge met premium gaat kopen. Ondanks de oplage kun je deze straks gewoon kopen.

2 likes

Ook niet geheel onbelangrijk. Sterker nog, dat is een van de belangrijkste functies van dit hele forum. :smile:

5 likes

True. Had je deze al gezien?

20 likes

Die vind ik persoonlijk een heel pak mooier. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Je schrijft iconischer verkeerd.

1 like

Mooi kent vele schakeringen.

1 like

Mooi wat sentiment dan doet. Want ook dit is een simpel stalen horloge met een ingekocht uurwerkje

Gekke hobby. Maar wel leuk :sweat_smile:

6 likes

Niet alleen het uurwerk. Zelfs de dial. :joy:

4 likes

Prachtig ding, petje af.
Laat de rest maar kankeren.

1 like

Bedoel je daarmee ‘kunnen het niet betalen’?

1 like

Als je aanstoot neemt aan een duur horloge dan heb je grotere problemen dan

kunnen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Nou nou.

1 like

Eens.

6 likes