Vacheron Constantin 222 in het staal net bekendgemaakt

Gefeliciteerd! Enig idee van de levertijd?
Ben heel benieuwd hoe hem je gaat bevallen. Die band is zooo mooi

Ik dacht dat dit het referentienummer was :astonished:

4 likes

Waarom vergelijken met een 39MM AP?

Een kekke 15450 met blauwe plaat pik je voor 35K makkelijk ergens op.
Dat vind ik een veel mooier horloge dan de VC.

Een overseas 37MM op staal is 19K ofzo?
Dan is 35K eff slikken toch wel.

Omdat het een Ultra Thin is.
Dat stukje missen de mensen even tussen neus en lippen door. :wink:

De gewone AP is geen Ultra Thin, deze getoonde 39mm wel.
Vandaar het vergelijk!

6 likes

Ja een ultra thinne portomonee.

:sweat_smile:

4 likes

Ik ga hem dit jaar wel krijgen.
Maar, en dat is geen commentaar op S&C, want ze zijn gek als ze het niet doen… Ik gok dat het valt & staat met wat hij gaat doen in het grijze circuit. Al valt de Boutique niet officieel onder die regelgeving.

Ik zou het in ieder geval zeer waarderen dat ze de mijne ook als eerste gaan uitleveren. :wink:

2 likes

Er bestaan hele gave Genta ontwerpen die écht ultra thin zijn (>2 mm dunner) en die een derde kosten :upside_down_face: en die heeft ook een kunstwerk van een band :ok_hand:
Maargoed… modemerk hè… :nerd_face:

De 222 is in elk geval heel erg gaaf. Ik denk dat je de prijs wel begrijpt wanneer je hem vast hebt / om doet. Ik zie hem tzt graag een keer live bij je om de pols :beers:

1 like

vindt de wijzers zo cheap ogen. Voor de rest mooi horloge!

Laat ik voorop stellen dat elk horloge van staal boven de 10k te duur is.
Kijk, de uren zullen hier in zitten, maar de marges zijn uiteindelijk ook gewoon idioot.

3 likes

Eerste ‘live’-beeld meteen van iemand die hem losjes onder de knokkel draagt… daar gaat de klasse uitstraling :neutral_face:

Is het ingekocht bij JLC of eigen caliber eigenlijk?

Eerder wel toch? Ik zie bij 35k in deze markt geen wachtrij ontstaan eigenlijk.

Dat inderdaad. Ik vind er geen lol meer aan, stalen time/date voor dat soort cijfers. Ook al doen ze tenminste nog de moeite om er een mooi uurwerk in te hangen. Ga liever voor een mooie gouden dresser dan. Maar ieder z’n ding. En ik vind hem wel een stuk beter dan elke Royal Oak :+1:t2:

Gaaf zeg! Van harte gefeliciteerd alvast met je aanstaande aanwinst. VC blijft toch wel fantastische dingen maken! Ben benieuwd wanneer je hem mag ontvangen.

1 like

Ik denk dat je dat fout ziet.
Het ‘origineel’ doet 100K plus. VC maakt gewoon zo ontzettend weinig horloges, dat er geen 100 worden gemaakt dit jaar. Compleet andere wereld dan de andere grote jongens. (Minder dan de helft van Patek nog!)

Per boutique denk ik dat ze vandaag de 50-100 bestelling wel gaan aantikken.
Nou, veel succes.
Het was voor mij ook vrij nemen en gaan. De eerste zijn, anders gaat hij er nooit komen.

3 likes

Dat stond al in post 2. Instagram.

Maar ik zal hem nog een keer posten. En dan klopt het wel. :clap:

3 likes

Ik ben een VC-noob en heb me niet verdiept in de historie van de 222 maar kan iemand me vertellen wat de aanleiding is om de secondenhand achterwege te laten?

1 like

Nou dat heb je snel besloten :grin:

Gefeliciteerd alvast

2 likes

Hoop dat ze hem gunnen aan jouw.

Zal vrijwel zeker voor bizarre grijze prijzen te koop komen.

1 like

Top man. Ik hoop het ook voor je. Oprecht mooi horloge.

1 like

Geen idee. Maar ik hou er van. Je mist dat toch niet op zo een horloge. :ok_hand:

Zoals ik al aangaf vind ik het een prachtig horloge. De mensen die dit horloge erg prijzig vinden vergeten naar mijn mening dat het hier wel om haute horlogerie gaat. De 22K gouden rotor is handgemaakt en heeft meerdere afwerkingsniveaus. Ook de bracelet is van het allerhoogte niveau. Als je hem te duur (kostbaar) vindt moet je hem niet kopen. Maar zoals @ElChueco al aangaf, kijk eens naar wat AP voor een vergelijkbaar horloge vraagt. En -mjjn mening- ik vind VC een veel mooier merk dan AP.

3 likes

….dat zij bij voorbaat de doelgroep niet zijn.

Hoe zei Thierry Stern het ook alweer?

‘De haters hebben nog nooit een VC gehad en zullen er ook nooit 1 bezitten’. :joy:

6 likes