Vacheron Constantin 57 complicaties

Dit meesterwerk wil ik graag even met jullie delen.
Vacheron heeft voor het 260 jarige bestaan de 57260 onthuld, het meest gecompliceerde horloge ter wereld met 57 complicaties.












13 likes

Maar, ik zou t niet willen hebben…
Waarschijnlijk is dat apparaat zo dik dat je hem aan de muur kunt ophangen…

En hij heeft geen wifi… Vind ik toch jammer met zo een ultra moderne klok

2 likes

Gaaf om te zien! hoeveel horlogemakers zouden eraan mogen werken?

98 mm diameter en 50.55 mm dik :smile:

1 like

Er zijn 3 meester horlogemakers 8 jaar mee bezig geweest. Ik gok dat er dus ook 3 zijn die eraan mogen werken :wink:

Wow! Niet echt praktisch dus maar het is dan ook meer een staaltje van: kijk eens wat we kunnen.

Ik kan me voorstellen dat als je bulkt in het geld, dat je zoiets wil hebben. Prachtig stuk vakmanschap, en wat anders dan het allerdaagse.

Kom daar maar eens mee voor een servicebeurtje. :slight_smile:

Erg gaaf maar erg druk.

Dit lijkt me eerder een showcase dan een gebruiksvoorwerp, en als dusdanig vind ik het prachtig en een ongelooflijk staaltje kunnen. Zou het heel graag eens in het echt bekijken :smile:

Mail de bestelgegevens even door… :laughing:

Zeker indrukwekkend maar je hoeft er niet van uit te gaan dat dit horloge ook maar enigzins gelijk loopt. Ik vraag me wel af waarom er hebreeuwse tekst in verwerkt zit, iemand een idee?

Ik denk dat ze naast een gewone kalender ook een joodse kalender hebben gebouwd. Dat loopt als ik me niet vergis anders dan de gewone kalender. De complicaties moeten toch Ă©rgens vandaan komen. :slight_smile:

Net even gechecked, de Henry Graves Supercomplication van Patek heeft er 24 dus de Vacheron heeft er ruim twee keer zoveel, bizar.

1 like

Een schitterend uurwerk, ik wil hem wel aan de muur hebben hangen.
Qua techniek een lust voor het oog, daar raak je nooit op uitgekeken.

De 58e complicatie is het instellen ervan… :sob:

Uiteraard een kunstwerk maar ik vraag me af wie een dergelijk uurwerk zou willen hebben en gebruiken, tenzij je een oliesjeik bent met een jacht met gouden kranen e.d.

Ongelooflijk dat ze dit allemaal op zo’n - relatief - kleine oppervlakte een plaats kunnen geven.
En dit is natuurlijk enkel gemaakt om VC hun kunde tentoon te spreiden…

Misschien de Joodse kalender , is maar een gokje hoor.

Wow! Echt heel indrukwekkend. Of je er veel mee kunt is wat mij betreft het punt niet. Het vakmanschap vind ik echt prachtig. Hulde voor het delen!

Ik vind het knap, heb al moeite met begrijpen hoe een ETA 2824 werkt.
Misschien als ik mijn huis en dat van 9 andere willekeurige buren verkoop dat ik in de buurt van de aanschafprijs ga komen. Iemand handige tips over hoe je het beste het huis van je buren kunt verkopen?

Groet,
Arvid

PS: En natuurlijk bedankt voor het delen!