Een belangrijk verschil tussen het Cartier en het VC uurwerk (Valfleurier) is de rotor. Bij VC 22 karaat goud en 4 verschillende afwerkingsniveaus. Bij de rotor van Cartier ontbreekt dit alles.
Ik snap zeker de verschillen in het voordeel van VC! Het horloge is ook heel anders afgewerkt en zal uitstekend functioneren.
Ik heb alleen in mijn hoofd dat als in een holy trinity horloge aanschaf, ik heb befaamde geneva seal op een eigen uurwerk van VC wil hebben. Achja ik ben verpest ik weet het! Call me crazy! ![]()
Je koopt ook een verhaal, VC is de oudste onafgebroken manufactuur. En er zijn ook VC’s met JLC of Frédéric Piquet uurwerken waar je niemand over hoort. Deze stalen instap Fiftysix is een voortzetting van het lagere segment van VC om een jongere doelgroep te bedienen.
De andere stalen Fiftysix -day date en Complete calendar- met Geneva Seal uurwerken zijn volgens mij niet meer te krijgen, ondanks dat ze op de site staan. Dan zitten de overige gouden Fiftysix modellen in een totaal andere prijsklasse. Dan vind ik 14 K nog wel te doen, vooral ook omdat buiten het Valfleurier uurwerk de rest identiek is afgewerkt als bij zijn kostbaarder broers.
Dit
vind ik nog weer anders dan een Valfleurier. JLC staat te boek als een van de, zoniet de beste uurwekenbouwers.
Valfleurier is een goed uurwerk, maar niet persee voor mij.
Dat het allemaal goed is begrijp ik, maar bij VC denk ik aan inhouse, handafgewerkte uurwerken. Andere merken doen of deden het ook, maar ik zou het niet snel aanschaffen.
Laatst een IWC ingenieur geprobeerd. Ook een ingekocht uurwerk. Trok de kroon uit en de minutenwijzer versprong 2 minuten. Onacceptabel mijns inziens. Als je dan iets inkoopt, maak het dan zo dat het werkt.
Het kan wel een instapper zijn, maar 16k is nou niet bepaald zakgeld. Had er dan een top JLC Uurwerk ingezet zoals in het verleden.
![]()
Dear lord.
Ik snap dat je dit zegt. Maar bij Valfleurier geldt een beetje hetzelfde als bij ETA. Ze maken uurwerken maar géén horloges en komen in meerdere merken voor. Dat maakt deze uurwermerken voor sommigen wat onbemind, wat ook wel weer begrijpelijk is. Maar ik denk dat er weinig mis is met Valfleurier. Maar een VC met een manufactuuruurwerk én Genevaseal zit nou eenmaal in een hoger segment. VC is het enige “Holy Trinity” merk die een instapper voor 14-16 K aanbiedt.
Bij dit model dus niet, om hem naar eigen zegen goedkoper aan te kunnen bieden.
Dat schijnt du inderdaad gewoon te gebeuren.
Het is duidelijk dat je erg beïnvloed bent door het ‘inhouse’ gebeuren, maar dit wordt zo vaak misbruikt en is behoorlijk nietszeggend.
Ik vind een inhouse uurwerk niet nietszeggend. Ben het met je eens dat dit weleens wat te snel word gebruikt. Overigens geen hard feelings he?
Gewoon een prachtig horloge. Maar niet voor mij.
Dit is meer “in group” dan de JLC ooit was, dacht ik?
Deze is toch stiekem best wel mooi he. Oog hij om de pols vaker sunburst of egaal?
Mooi
blauw is een van de moeilijkste kleuren om goed te doen. Ben binnenkort een dagje in Amsterdam, hopelijk kan ik mn vriendin overtuigen om binnen te stappen bij de VC boutique ![]()
Dat ziet er een kleintje uit?
Stevig stuk horloge voor zo’n graffiti steeg in een verstedelijkte industriële achterbouw.
Leuke achtergrond voor een foto van een mooi horloge ![]()