Vacheron Constantin only

Ondanks dat ik Vacheron Constantin niet heel erg vaak voorbij zie komen, vind ik dat dit mooie merk toch zijn eigen topic verdient. Het is tenslotte een van de oudste horlogemerken (sinds 1755) en behoren tot de ‘‘holy trinity’’ (samen met Patek en AP).

Wat ik ook erg leuk vind is dat Keizer Napoleon een Vacheron Constantin aan zijn Keizerin heeft geschonken. Dit zijn dan toch weer nutteloze marketingtactieken waar ik als een blok voor val.

Als je voldoende knaken hebt kan je zelfs bij Les Cabinotiers terecht die speciaal voor jou een horloge op maat maken zoals dit wanstallige maar (in mijn ogen) prachtige horloge:


Ook heeft deze afdeling het meest gecompliseerde horloge gemaakt (volgens mij nog steeds maar kan inmiddels al weer gepasseerd zijn) met 57 complicaties!! Of je het mooi vindt is weer een ander verhaal maar het blijft een mechanisch wonder.
afbeelding

Ik kan mij voorstellen dat veel mensen van mening zijn dat Vacheron erg stoffig en oudbollig is geworden en zij niet zo met de tijd meegaan. Ik deel deze mening ook gedeeltelijk. Ondanks dat ik zelf hou van oudbollige horloges vind ik het leuk om te zien dat Vacheron Constantin enigszins met de tijd meegaat door ook mooie sportieve horloges te produceren zoals de Overseas (in veel uitvoeringen):

Ik hoop dat er zo nu en dan nog wat geplaatst zal worden in dit topic van andere mooie Vacherons. En hierbij uiteraard mijn rose Vacheron Constantin Tonneau Day Date waar ik echt dol op ben:


71 likes

Stoffig, oubollig… of juist stijlvol en tijdloos? Ik vind het prachtig spul.

4 likes

Prachtig merk !

2 likes

Patek Philippe Grandmaster Chime Ref. 6300A had ‘maar’ 20 complicaties.

Geveilde horloges met de hoogste opbrengsten

1 like

Ik vind de overseas line echt ondergewaardeerd. Is in mijn ogen veel mooier dan de directie concurrentie van de andere 2 grootmachten: AP en Patek.

De stalen variant met blauwe plaat :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

6 likes

Prachtig merk!
Persoonlijk is dit een van mijn favoriete VC’s:

Voor een VC ook nog enigszins betaalbaar😂
Wie weet, ooit…

13 likes

Toch even wiki aangeslingerd wat dat nou precies inhoudt…:sweat_smile:

1 like

Deze uitvoering in platinum is €37.300
Erg mooi. De wit en rosé gouden zijn wat goedkoper.

Klopt. In (wit)goud ligt de prijs aanzienlijk lager.
Platinum is wel erg bijzonder. Hoewel ik voor dat geld misschien ook wel zou gaan kijken naar aan L&S Saxonia annual calendar.
Maar goed, denk niet dat ik ooit voor dat soort keuzes kom te staan😄

2 likes

Pakt u voor mij deze maar in…

9b854c64e8d9e64d728b88b4d8884b78

8 likes

Skeer ding.

3 likes

Zien jullie ook AP als 1vd 3 (holy trinity)?

Het succes van de RO heeft hun gehele collectie van non RO compleet in de schaduw gesteld. De kleinere huizen niet meetellend denk ik dat ALS veel beter bezig ik met hun horloges dan AP. Wellicht tijd voor een enquête.

6 likes

Ik vind het ook wel een beetje een voordeel dat Vacheron juist relatief onbekend en onherkenbaar is vergeleken met AP en Patek. Het is nog een merk waarmee je alleen ‘‘indruk’’ maakt op horlogekenners. In tegenstelling tot AP en Patek wat tegenwoordig bij vrijwel iedereen bekend is als ‘‘een super duur horloge’’.

4 likes

Ben ik volledig met je eens. Vind het van de 3 merken vd holy trinity het mooiste merk.

2 likes

Ik ben ook fan, en zit nog te azen / dubben op deze:

Maar ook tweedehands is het nog een heleboel geld :frowning: Daar moet ik eerst een paar van mijn huidige voor gaan verkopen.

Mooie rose gouden tonneau trouwens! @anon48992708EV

6 likes

tja, … if only I were a rich man :woozy_face:

2 likes

Ach zulke dingen blijven leuk om naar toe te werken. Hoe lastiger het is, hoe groter de vreugde als het lukt!

3 likes

Ik vind de Overseas lijn best mooi, maar het is allemaal net iets te druk. Teveel op de wijzerplaat, teveel op de band. Dat vind ik jammer

1 like

Leuk topic , Vacheron verdiend het even in het zonnetje gezet te worden.

Zoveel mooie horloges maken ze , ik had er graag 1 om de pols gehad.

2 likes

Ik vind deze ook nog mooi, de Harmony. Al staat de tijd er volgens mij wel 3x op, 1x teveel:

3 likes