Vacheron Constantin only

Aha, bij deze een antwoord op mijn vraag waarom het ´Vacheron Constantin only´ topic nooit bovenaan verschijnt met nieuwe berichten…
:rofl:
Well done TS @anon48992708EV!

2 likes

En voor mij ook

1 like

Wat een super mooie horloges doe maar van elk :smile:1

En ze maken ook moderner spul, vanaf plm 12.5k

11 likes

Grail material :heart_eyes:

7 likes

Maar hier moet je toch wel opletten meen ik dat hetgeen inhouse uurwerk is? Zoiets herinner ik me.

Valfleurier, behoort tot dezelfde groep meen ik.

Dat klopt, het uurwerk 1526 wordt door Val Fleurier gemaakt, dus geen Geneva seal. Voor de verzamelaars betrekkelijk n afknapper. Zeker omdat t inhouse uurwerk van de Overseas ook had gepast.

1 like

Helemaal mee eens. Prachtige kunstwerken van horloges.

Echt voor kenners ! Schitterend horloge.

1 like

JLC zou de plek van AP veel beter kunnen vullen :joy:

5 likes

Heel mooi merk!

Mijn favoriet is de platinum Patrimony perpetual calendar ultra-thin:

Alleen ‘Price on request’ - dan weet je het vaak wel :wink:

13 likes

Toch is het ook maar relatief natuurlijk. In het verleden was het niet ongewoon dat een uurwerk extern werd geproduceerd. JLC bijvoorbeeld heeft voor alledrie de holy trinity geproduceerd toch?
Voor mij zou het geen dealbreaker zijn.

2 likes

Hierna hoef je toch niets anders ?

Het merk spreekt me enorm aan, mooi logo, mooie history (275 jaar-ish) mooi uitziende horloges… maar…

Ik heb er nooit één kunnen kopen omdat ze elke keer tegenvallen als ik ze in mijn handen heb.

  • Ik heb een Historique Corne de Vache geprobeerd maar het voelde licht en niet erg stevig.
  • ik heb de Overseas staal met blauwe plaat aan mijn pols gehad maar het ding is nog dikker en lomper dan mijn blauwe Sky-Dweller en de kleur van de plaat komt gewoon niet in de buurt. Nu helpt het ook niet dat de GMT een rechtstreekse concurrent is van de Sky maar geen annual calendar
  • Als ik een dress watch zou kopen dan zou het een Patek worden
    Mooi? JA, ga ik er één kopen? hmmmmmmmmmmmmmmm, twijfelachtig

In de afgebeelde Platinium Patrimony zit ook een JLC uurwerk.

1 like

Ik begrijp dat je dit zegt. De Overseas valt enorm groot. Als hij nou eens 39 mm was zou hij voor velen aantrekkelijker zijn.
Maar ik heb op dit Forum ook al minder positieve reacties op de Patek Philippe Aquanaut en ook de Nautilus gelezen. Zo eerlijk moeten we ook zijn.

1 like

Dit lees je ook vaak op andere fora. Veel mensen, ook buiten Nederland, vinden dat.

Omdat JLC niet echt mainstream is.

Maat het leuke van JLC is dat je heel makkelijk een kijkje achter de schermen krijgt via verschillende sociale media.

Niet de mooiste, maar hij heeft wel wat:

8 likes