Leuk topic, goede begin post zo!
Dat kan ik mij voorstellen, ik ben benieuwd naar meer foto’s. Ik zie ze graag komen
Hier mij Patrimony uit ±1945:
Met name de lugs, “teardrop” of “Corne de Vache” maken dit horloge voor mij af.
Leuk topic, goede begin post zo!
Dat kan ik mij voorstellen, ik ben benieuwd naar meer foto’s. Ik zie ze graag komen
Hier mij Patrimony uit ±1945:
Met name de lugs, “teardrop” of “Corne de Vache” maken dit horloge voor mij af.
Ieder zijn smaak maar het zou mijn keuze zijn indien ik een vc zou aanschaffen
Naar mijn inzien is de wijzerplaat te compact. Er zit een te kleine uurwerk in. Als er Frédéric constant op stond had ik het ook gelooft.
Ik vind deze héél gaaf. Maar mijn eerste VC zou het niet zijn. Dan zou ik voor een Patrimony of een Fiftysix gaan.
Mocht ik de loterij winnen en meerdere horloges uit deze prijscategorie kunnen betalen dan kwam hij er zeker!
Ja gek is dat, maar ik heb dat gevoel ook. PP en VC geven bij mij een gevoel van verfijndheid, klasse, dresswatches en edelmetaal (alhoewel ze ook gewoon stalen sporthorloges maken), bij AP denk ik aan knotsen van Royal Oak (Offshore)s, alhoewel ze natuurlijk ook edelmetalen dresswatches maken.
ALS past dan beter imho. JLC vind ik fantastisch, ben nog steeds gelukkig met mijn exemplaren, maar is in mijn ogen nét een half treetje er onder.
Het probleem van AP ten opzichte van PP, VC én ook JLC is dat ze met de Royal Oak en de Offshore eigenlijk te eenzijdig zijn geworden. Dat vonden ze zelf waarschijnlijk ook, want daarom werd de Code 11.59 gelanceerd. AP is uiteraard van dezelfde formidabele afwerking als de genoemde anderen maar het is wel steeds weer meer van hetzelfde.
“JLC net een half treedje eronder”; Misschien wel in de wat goedkopere modellen. Maar bv de Duometre ed zitten echt volledig op het niveau van VC en PP ed.
Maar Vacheron Constantin vind ik een geweldig merk en jammer dat het in Nederland wat in de schaduw staat.
Iets wat je van heel veel top-of-the range horloges niet kunt zeggen. Want ik zit door dit topic heen te bladeren, maar word niet warm of koud. Behalve deze. Deze is leuk, en onderscheidend.
Hoor ik mij nu de Overseas / Underwater / Engineer Royal Bang afzeiken? Jazeker wel. Die doen me dus ook niks. Een VC Patrimony KS, soit, maar nog steeds erg veel doekoe in mijn ogen.
Is tenminste een roemrucht horlogemakers-horlogemerk. En hebben naast de Master Ultra thin ook de Memovox en de Reverso op de kerfstok. En zijn goedkoper, maar toch voor fabelhafte horloges.
Nee, doe mij maar Zjeezjee.
Welke ref is dit?
poah wat n mooi ding
Beetje off topic, sorry, maar ik denk dat JLC gewoon In een bredere prijsrange opereert mede doordat ze meer in staal doen. Qua kunde zou ik ze gemakkelijk naast of zelfs boven de genoemde ‘holy trinity’ zetten. Hun duurdere lijnen doen in niets onder voor die merken en gaan technisch vaak veel verder. Niet voor niets de hofleverancier van juist dit soort merken.
Dat gezegd hebbende is VC voor mij wel een prachtig merk met waanzinnig mooie horloges.
Als JLC een paar uurtjes extra afwerking erin stopt ben je er wat mij betreft al. Los nog van marketing etc.
Bovenstaande was Ronals1’s gevoel bij de caseback van een nieuwe JLC. Dat zal dus wel iets meer dan een paar uurtjes moeten zijn…
Bedankt voor het aanmaken. Een prachtig merk wat zeker een topic verdiend. Ik zie graag meer foto’s van VC horloges voorbij komen. Ik kijk zelf ook wel eens naar een klassieke gouden dresser ter aanvulling van de collectie.
Mijn punt is dat de verzamelaars JLC veelal links laten liggen omdat de afwerking van met name het uurwerk niet van het niveau is van een Journe, bij wijze van. Ook de duometre is geen chronometre bleu qua afwerking, terwijl de RRP vrijwel gelijk is.
Ik heb het ook niet over individuele horloges/lijnen, maar over het bedrijf/merk als geheel. Juist omdát ze ook iets betaalbardere modellen hebben en PP en VC juist alleen maar in de bovencategorie opereren, maakt dat ik dat zo stelde. Daarmee probeer ik niks af te doen aan het fantastische merk JLC, want daar ben ik zelf ook echt een heel groot fan van. Maar acht, ik heb er verder ook de ballen verstand van, dus ik houd vanaf nu braaf mijn mond…
had wel een iets groter kaliber in gemogen ja.
Maar JLC legt met heel veel horloges de grote 3 het vuur aan de schenen.
Wat betreft kennis en kunde staan ze misschien zelfs wel op eenzame hoogte.
Het aantal kalibers en patenten dat ze bezitten is waanzinnig , als een groot merk het niet trekt , bellen ze JLC
En zo is het maar net.
Je kan FP Journe niet vergelijken met JLC en ook niet met PP of VC. FP Journe maakt nog geen 1000 horloges per jaar. De andere genoemde merken maken er een veelvoud. Ik denk dat FP Journe moet vergeleken worden met Lange, Laurent Ferrier , Greubel Forsey ed. Ook dat zijn merken die maar zeer kleine productieaantallen hebben en waar sowieso procentueel veel meer handwerk inzit.
Natuurlijk kan je dat vergelijken. Als ik zeg 30k stuk te slaan heb kan ik een duometre kiezen maar ook een CB (voor zover je die tegen list zou kunnen krijgen). Als ik, zoals veel verzamelaars tegenwoordig, afwerking van het uurwerk belangrijk vind, dan valt JLC toch af. Tenzij je perse een independent wilt, dan kijk je naar naar geen van PP, VC of JLC.
Ik weet niet wat een “CB” is. Verklaar u nader.
Chronomètre Bleu