Vacheron Constantin only

Zie je wel. :rofl::+1:. Ik zie dat dat een automaat is, hoe dik is 'ie?

2 likes

Shit, you win!

1 like

Ik vond m teveel afwijken van die van mij qua warmte :see_no_evil:

19 likes

Ik vind wg bij deze witte plaat echt heel vet! :+1:

1 like

Is het ook. :grin::+1:
Thnx.

Ik ben altijd zo weinig onder de indruk van het datumwiel op de een of andere manier van de Overseas. Niet in dezelfde kleur als de wijzerplaat, gek font en wat te ielig ofzo.

2 likes

In real life past het heel goed bij de rest. Beetje moeilijk te omschrijven, maar de scherpte past goed bij de afwerking en alle andere elementen van het horloge.

1 like

Dank je wel! :slight_smile: Het model is een traditionelle (ik geloof dat dat een andere lijn is dan de Patrimony) in geelgoud.

1 like

haha, ja… met mijn Iphone genomen in de wasstraat :slight_smile:

1 like

Klopt! Inderdaad een automaat. 7.26 mm dik (dat moest ik even opzoeken hoor :slight_smile: ). Maar echt heerlijk dun en ongelofelijk dat dat allemaal past.

2 likes

Welk model heb jij? Jij een handwinder?

1 like

Ja, Patrimony Traditionelle handwinder.

Geinig dat de automaat net zo dik is als de handwinder :+1:

1 like

ahhh mooi!

de afwerking is gaaf he? die indices zijn zo mooi gepolijst dat de afleesbaarheid bij weinig ligt perfect is.

1 like

Klopt! En de plaat leeft zo lekker. Lijkt heel flets/dezelfde kleur, maar gaat van wit zilver naar grijs, buitenrand speelt heerlijk met licht.

Kleine seconde maakt het wel af hoor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

haha :smiley:

1 like

Ik zag laatst iets over dit uurwerk, verteld door de welbekende Tim from watchbox reviews. Dat dit uurwerk door JLC voor AP, PP en Vacheron ontwikkeld was. De rotor voor het opwinden draait op een beryllium schijf ofzo, om het uurwerk zo dun mogelijk te houden. Het is een ander automatisch uurwerk dan het eigen Vacheron uurwerk dat in de automaat met datum en kleine seconde zit.

Is het deze? Deze wordt wel gegeven als 41mm, dat is fors, of is hij niet echt 41mm?

Het verhaal over het uurwerk:

2 likes

Nee, 38mm.
En de kleine seconde is 'n handwinder… Zal wel een andere zijn idd. :+1::grin:

Ik denk dat het hem wel is, maar dat het formaat op de site verkeerd staat. Al die Traditionnelles zijn 38mm.

En de jouwe is natuurlijk een andere ja. Maar er is ook een automaat met een kleine seconde. Weet je wel die schele met datum die ik leuk vind.

2 likes

Ja, heeft die nog steeds voorkeur? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja die trekt me nog steeds.

2 likes