Vacheron Constantin only

Deze kreeg ik aangeboden, maar is 'm voor mij niet. 10% moet lukken.
Is op voorraad.

3 likes

Precies deze staat hier hoog op de wish list!
Jammer dat het lastig is om deze te vinden om te passen. Volgende maand ga ik het in Parijs proberen.

1 like

Op aanvraag, dus niet voor handen.

Ik zou deze graag eens live willen zien, maar die Sepia Brown fiftysixen zijn echte unicorns ivm boutique only, de date only ook al.
Wel een nogal karige maanfase tov die sterrenhemels van bv Lange.

15 likes

Yes, jij ook?

Ook voor de blauwe 3 hander. Ben nummer 50 op de lijst :joy:.

Ik heb moeite om hier doorheen te kijken. Heowel een gaaf horloge natuurlijk. Heb ik sws vaak bij maanfasen.

2 likes

Ik vind dit zo een mooie configuratie :scream::ok_hand:t2:

Het instap model kan mij ook wel bekoren…

15 likes

Icm met “oogjes” is het idd een uitdaging. Maar er zijn er wel die dat niet, if minder hebben hoor

Eens. De hele fiftysix lijn is zo mooi

Die van @anon24919669EV is toch wel een van mijn favorieten

13 likes

Die bruine wijzerplaat vond ik ook erg mooi.
Maar viel bij mij af omdat ik ook al een bruine Moser heb.

En dat je voor een stalen model een paar uurtjes minder hoeft te werken speelde ook wel mee :grimacing:

1 like

Die is ook erg fraai natuurlijk. Maar net als de rest van de reviewende zeurpieten vind ik het dan ook weer jammer dat je voor 20 mille een ValFleurier-uurwerk meekrijgt ipv volledig inhouse zoals bij het gecompliceerdere model.

3 likes

Ik vind de combo rose bruin altijd heel erg mooi. De Patek 5140R staat bovenaan mijn lijstje voor ooit als eind doel :+1:

Hier kan ik erg inkomen uiteraard. Het is geen halfje wit zeg maar.

Ze moeten ergens die “instap” prijs verantwoorden… :grin:

4 likes

Pfff, een blauwe 5140P is mijn favoriete Patek.

Microrotor-matties!! :facepunch:t2:

2 likes

Ik blijf het een gecompliceerde discussie vinden. Dat ValFleurier uurwerk wordt als enigzins minderwaardig gezien tov van de andere uurwerken (Fifty Six) van Vacheron Constantin. Maar er zijn ook VC horloges met uurwerken van Jeager-leCoultre. Daar hoor je nooit iemand over.

1 like

Heb ook al de opmerking voorbij zien komen dat het ‘maar een instappertje met een Cartier uurwerk’ is.
Maar dat getuigd meer van onwetendheid. Als basis voor het uurwerk is het ValFleurier uurwerk die ook gebruikt is voor de Cartier Drive.
Als je foto’s van beide uurwerken naast elkaar legt, lijken ze echter niet echt op elkaar.
VC koopt de onderdelen in en doet zelf de afwerking, montage en het afregelen.
Zo gaat het verhaal tenminste, en ik geloof het graag :sunglasses:

En dat Piaget ook hetzelfde uurwerk als basis gebruikt voor de Polo, weten veel mensen dan weer niet.

1 like

Men valt dan natuurlijk om die Geneva Seal, wat niet op dat ValFleurier uurwerk staat. Als er in een VC horloge een Jeager-leCoultre uurwerk zit, staat die Geneva Seal er wel weer op. Maar bij horloges van Jeager-leCoultre staat de Geneva Seal er dan weer niet op. Moeilijk te volgen dus.

3 likes

Zo grote mooi dit. :heart_eyes:

39 likes

maar dat heeft toch meer betrekking op de afwerking dan op het uurwerk an sich? Als in dat met de juiste afwerking een ValFleurier uurwerk ook dat seal kan krijgen toch?

Ik gaf al aan dit moeilijk te volgen is. Ze zeggen dat het Valfleurier uurwerk bij Vacheron Constantin wordt gemonteerd. Waarom dit uurwerk die GenevaSeal niet heeft geen idee. In bepaalde andere VC modellen zit het Frederic Piquet uurwerk, wél met Geneva Seal. Ik weet het niet. Mogelijk dat andere HF leden hier iets meer van weten.

1 like

ahhhh, ja ben op zich wel benieuwd :slight_smile: In mijn VC zit ook geen eigen VC uurwerk :slight_smile: