Vacheron Constantin only

Hogere mate van handmatige afwerking dacht ik. Dat kan op elk uurwerk.

Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Geneva_Seal

Het uurwerk moet dus wel (grotendeels) in Genève zijn gemaakt. Wat de definitie van gemaakt is (gemonteerd? afgewerkt?) weet ik niet.

2 likes

Ik zag deze ineens staan, en dacht: “ik maak een grapje en zeg dat ik deze zou hebben gekocht als hij hacking seconds zou hebben gehad. Dit is toch zo’n JLC uurwerk zonder hacking.”

Blijkt 'ie ook gewoon hacking te hebben! Dus nu heb ik een nieuwe favoriet :slight_smile:

Maar ver buiten budget!

4 likes

Ik heb dit horloge gekocht in de variant staal met blauwe wijzerplaat B548. Ik heb deze gekocht in de Vacheron boutique in Zürich.

In de winkel heb ik gevraagd of het uurwerk een manufacture uurwerk is. Het antwoord was dat de eenvoudigere varianten idd niet in-house uurwerken waren. Mijn vraag aan jullie: “Ik heb toch wel een manufacture uurwerk gekocht?”

1 like

Hoi ChetBaker ik heb een horloge van mijn opa gekregen. Het is een Vacheron Constantin. Dat is 20 jaar geleden. Echter toen heb ik mij ziel verkocht aan foute horloges.

De afgelopen jaren heb mij mij verdiept in VC en een paar jaar geleden een Overseas gekocht. Nu heb ik afgelopen kerst dit horloge gekocht. De aankoop vond ik fantastisch! Super advies en alle tijd en rust.

Ze hebben zelf een minute repeater uit de kluis gehaald. Kon gewoon even om mijn pols. Top beleving! Ik zal deze week een foto posten van beide horloges.

2 likes

maar dat zegt op zich niks of het een eigen uurwerk is toch?

nou ehm… dat klopt denk ik niet hoor.

hoewel ik het zelf nou niet echt relevant vind… heb ik een VC met genoeg seals maar toch echt niet in house :slight_smile:

Deze: https://www.vacheron-constantin.com/de/en/collections/traditionnelle/43075-000r-b404.html

:slight_smile:

1 like

Het uurwerk is vrij bekend inderdaad :slight_smile: Maar of je het inhouse mag noemen weet ik niet. Voor mij persoonlijk ook niet het belangrijkste, het uurwerk is prachtig!

1 like

Te weinig foto’s hier.

32 likes

Erg fraai🤩

1 like

Ik vin het wel tof dat de 56 lijn aan het aanslaan is op het forum. Dit is de mijne!

37 likes

Echt een heel mooi ding! Ook niet makkelijk aan te komen denk ik? Laatst was ik in een boutique en had men enkel rose gouden uitvoeringen nog.

Beste @Guust het horloge was gewoon op voorraad in de Vacheron Boutique in Zurich. Maar ik sprak laatst een van de verkopers daar en de situatie is inderdaad veranderd. Wachttijd circa 1 jaar.

Er staat er wel een te koop op mrporter.com splinter nieuw zij zijn ook een officieel verkooppunt van VC.

1 like

best mooi zo’n ‘gouden’ (lees stalen ) oldie

11 likes

22 likes

Mogguh!

28 likes

Mogguh !

32 likes

Ik zit soms over de rosé gouden versie van deze Traditionelle te denken. Hebben jullie die zelf ook gepast en overwogen?

2 likes

Ja!

En de platinum ook. :drooling_face:
Nog niet gepast, maar dragen zal niet anders zijn.

1 like

Nooit gepast maar is wat mij betreft een topper. Iets minder casual dan ik zou prefereren

1 like