Iets dikker dan de date dus met 9.6 mm. Perfect draagbaar lijkt me.
En gelijk wat fotootjes, gemaakt in slecht licht, erbij voor de sfeer. Komende 2.5 week ligt die nog stof te happen.
Iets dikker dan de date dus met 9.6 mm. Perfect draagbaar lijkt me.
En gelijk wat fotootjes, gemaakt in slecht licht, erbij voor de sfeer. Komende 2.5 week ligt die nog stof te happen.
Ik vind zelf de Small Seconds het mooist van deze drie. Paar keer omgehad ook, hele fijne maat.
Je moet inderdaad wel van asymmetrie houden. Ik houd er van Al vind ik dit toch de mooiste versie:
Die vind ik ook prachtig. Heel subtiel en gedetailleerd. Moeilijk kiezen hoor!
Symmetrie & perfectie.
Die kleine seconde nog tot daar aan toe, maar die datum?! Helemaal koekwous wordt ik van dat horloge als ik er naar kijk.
Uit jouw poll dus de ultra thin, @amusicar
Voor dat geld zou ik een Chopard 16/1860/2 kopen. Mooiere kast, veel mooier uurwerk (micro-rotor met Geneva seal), veel mooiere wijzerplaat (van Metalen). Maar geen automatisch uurwerk dus.
Maar is geen VC hè
Is inderdaad kwalitatief een trapje hoger dan VC, dus het is maar net wat je wilt.
Gaat niet altijd om kwaliteit. Soms heb je een bepaald gevoel bij een merk.
En ik zou het niet perse hoger willen noemen hoor. VC is Geneva Hallmark, prima dus, en om dit nu een betere afwerking te noemen:
Allemaal een kwestie van smaak. Ik zou die Chopard weer nooit overwegen. Een Lange & Söhne of een Vacheron daarentegen, dat zou een moeilijke keuze zijn. Hangt allemaal af van wat je esthetisch zoekt. Iets sportiever, iets klassieker, etc.
Ik vind zo’n chopard mooi, maar ook net een tikje te romantisch en lieflijk. En de prijzen rijzen de pan uit. 25k etc. Dan kies ik liever voor VC omdat die styling me meer aanspreekt.
Overigens heeft de chopard een minirotor uurwerk en is dus wel automatisch. En ook nog met een goede power reserve. Maar ook maar 37mm meen ik, terwijl ik liever 38-40 heb.
Dit is ook geneva seal hè. Dus die afwerking zit wel goed. Wel 37mm dus wat klein.
Opmerkelijk dat tot een stuk of 20 stemmers de volgorde was:
En nu bij bijna 50 stemmers is de stand precies andersom met de ultra thin op 1 en de fiftysix 3e.
Chopard boxt duidelijk in een klasse hoger.
56 is een mooi horloge voor dagelijks gebruik, sportief.
Trek ik idd ook niet
Ja maar nu vergelijk je de eenvoudigste fiftysix met een ingekocht uurwerk zonder geneve zegel (maar wel aangepast voor vacheron), met een momenteel zeker 2x zo dure chopard.
De fiftysix day-date en complete calendar liggen qua prijs meer in de richting van wat de chopard tegenwoordig moet kosten. En hebben beide wel een vacheron uurwerk met geneve zegel en complicaties. Alhoewel wel gewoon een stalen kast idd en geen guilloche wijzerplaat.
Ja zeker… al ben ik bang dat je voor het geld het heft en gewicht van goud gaat missen. Gewicht van goud hoort wel een beetje bij de experience van zo een prijzig horloge.
Traditionele small second bij 6 uur blijft een mooi horloge (zeker de guilloche versie japan only, een poos terug nog voor 15k te vinden) anders zou ik bijvoorbeeld Lange 1815 small seconds overwegen.
Het moet echt een automaat zijn. Voor mijn gevoel geeft mij dat meer een band met een horloge dan een handopwinder.
Ik hoor ook wel dat mensen juist vinden dat een handopwinder meer contact geeft, maar ik vind het een fijn gevoel dat hij op spanning blijft doordat ik hem draag.
Excuses voor de offtopic, maar het gaat om het vergelijk.
Voor de chopard 1860/2 met 1.96 uurwerk betaal je tegenwoordig dik. Zie deze van meer dan 20 jaar oud. Zonder doos en zonder papieren:
En dat allemaal omdat Voutilainen dezelfde wijzerplaatleverancier gebruikte als Chopard voor dit specifieke type…