Vacheron Constantin only

:stuck_out_tongue:

Soms denk ik eraan deze te verkopen -concurrentie is groot en draag em zo weinig - maar als ik hem omdoe dan ben ik steeds weer onder de indruk van hoe sterk dit ontwerp is :smiling_face_with_three_hearts: Foto’s doen hem eigenlijk geen eer aan maar toch…

24 likes

Schitterend! Een prachtig krachtig ontwerp!

1 like

Nieuwe Panda dial voor de chrono.

Jammer van de 42,5mm size, want zelfs de 41mm draagt veel groter dan je verwacht.

12 likes

Eens. Als hij een nette 39mm zou zijn had mijn nier al op het darkweb gestaan.

7 likes

Ja de band is echt heel dik (letterlijk) en zwaar, met heel weinig taper. Zou mooi zijn als ze dat zouden fixen bij een geupdate versie.

2 likes

Ik moet zeggen dat ik erg gecharmeerd ben van die panda! Hij zal wat groot dragen, maar met een beetje forse polsen is het wel een schitterend horloge zeg!

:joy:

1 like

Zeg @JohnWick, ik denk dat je deze nu wel onder list op kan pikken!

10 likes

Is dat zilver die panda? Of eerder wit?

VC zegt zilver;

2 likes

En, al verkocht?

Als je net zo verrekte weinig vraagt als Roald, gok ik van wel.

1 like

Bijna… bij-na :wink:
Heeft deze dagen weer wat zon gezien, dus weer helemaal in zijn sas hier!

1 like

Dit was mijn zelfgekozen kerstcadeau :wink: van afgelopen jaar
Deze Vacheron Constantin uit 1944 met caliber 458/3B
Past netjes om mijn smalle polsen (17,5 cm )

En vooral die lugs vind ik gaaf.

18 likes

Mee eens! Dat stond mij enorm tegen tijdens het proberen een paar jaar geleden. Ziet er niet uit, dit werkt alleen goed als de kast dun is. Zelfs de 4500V viel daardoor tegen.

Chrono:

Overseas 4500V

6 likes

Eigenlijk zijn de 3rd generatie Overseas (dual time, chrono en ook 4500) gewoon te groot/dik, zeker met die lugs die uitsteken. 38-40mm is toch sweetspot voor veel kopers.

Edit: ik vind jou die chrono overigens mooi staan J, valt me alleszins mee.

2 likes

Ja van bovenaf valt het mee, maar door het “hangbuikje” zit het ook vrij hoog op de pols en met die dikke overhangende band die pas vanaf de tweede schakel meewerkt, was het niet echt indrukwekkend te noemen.

Mijn pols is overigens 18,5 cm met een polsbreedte van 6 cm.

1 like

Ik vind die chrono mooi staan. Maar ik ben ook niet vies van wat forsere horloges. Snap wel dat niet iedereen overtuigd is

Vandaag deze.

20 likes

Prachtig horloge. Zo jammer inderdaad van de diameter.

:upside_down_face:

VC snapt het helaas bijna. Nog niet.

1 like