Vacheron Constantin only

Thanks, ga me eens inlezen.

1 like

Die kroon dan op 12 uur… in mn hoofd klopt dat niet. Moet ie op half 2 ofzo. Lastig. Zo is t net een jerrycan… once seen…

1 like

Wat is het idee achter dit ontwerp? Ik denk aan autorijden waarbij je je handen aan het stuur op 10:10u kan houden bij het aflezen van de tijd?

Zal vast zeeën van extra tijd opleveren :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dat is een brede misvatting.

De Historiques American is geboren in de roaring twenties en is een creatieve uitspatting in een tijd dat het polshorloge een noviteit was en er veel werd geëxperimenteerd met nieuwe kastontwerpen, vormen, etc. Er was nog geen algemeen begrip van het polshorloge en ze waren nog uitvogelen wat wel werkte en niet.

In 1921 is het horloge in kleine oplages uitgebracht in de VS en daar werd door gebruikers als snel gebruikt als ‘gentelmans drivers watch’. Dit is echter nooit de intentie geweest van Vacheron.

Mooi detail is dat een van de meest bekende gebruikers een Amerikaanse dominee was, die gebruikte het horloge zodat hij tijdens het preken (met handen in de lucht) makkelijk de tijd kon aflezen.

3 likes

Als je het horloge dan aan de onderkant van je pols draagt valt alles op zijn plek.

De tilt van de Longines Avigation type a-7 is voor die exacte reden. Je hoort hem aan de onderkant van je pols te dragen, zodat je als piloot de tijd kan aflezen zonder je handen van de stuurknuppel hoeft te halen.

Ik vind het tilted design heel cool op een horloge.

Ps. @Bwatched welkom terug! Had je al als vermist opgegeven.

1 like

Thanks! :fist_right:t3::fist_left:t3:

3 likes

Het deed me een beetje denken aan deze GP uit de jaren '70. Hier was het idee kennelijk dat de LED’s weinig licht geven en dat de afleesbaarheid beter was zonder al te veel daglicht.

1 like

Perfectie.

:smiling_face_with_three_hearts:

40 likes

Oeh!

13 likes

Echt heel mooi. Die video ervan in die post laat het nog beter zien ook

1 like

Die is apart zeg! Ik ben er wel gecharmeerd van eigenlijk. Zal ook wel een interessant prijskaartje hebben

Ik zag deze langskomen, dit vind ik een bijzonder mooie combinatie. Een prachtige blauwe wijzerplaat met 2 complicaties in een sport kast met stalen band. Ik vind hem prachtig.

17 likes

Ik ook😍

Ik zag hem net in een youtube video van revolution. Nog mooier in de video dan op de foto.

1 like

En dan graag 2mm kleiner :blush:

2 likes

Ik heb het afgelopen weekend een aantal VC’s geprobeerd, maar moet zeggen dat de Overseas nu definitief afvalt voor mij. De klassiekere modellen doen het meer voor mij.

De breedte van de band, de wijzerplaat, kleur van datumwiel, de rubber strap die niet mooi aansluit. Nee, irl is het het voor mij niet.

Deze wel gaaf. Maar 85K gaaf? Ook niet.

7 likes

Dit kan toch niet zo:

3 likes

Volgens mij zei die vrouw van VC dat het ook niet de juiste strap was voor de Overseas. Dat is iig wat ze ons vertelde.

Dit ziet er al beter uit maar was nog steeds niet de juiste volgens haar.

2 likes

Dat is correct

11 likes

Ja, totdat je hem om je pols slaat. Dan zoet het er anders uit.

1 like