Ik had het wel specifiek over het uurwerk in die vergelijking over de afwerking In wijzers en wijzerplaat staat Grand Seiko aan de top. Ook met de goedkopere modellen.
De wijzers (en markers) van GS zijn zeker prachtig afgewerkt. Vooral op foto’s doen die het heel goed.
Een van de redenen waarom de wijzers van GS zo mooi zijn, is dat ze meer ruimte tolereren en meer materiaal toelaten om te bewerken. Ik heb deze specifieke VC naast verschillende GS’en gehouden en dan pas zie je hoe bizar de toleranties van de VC zijn. Als je beide horloges naast elkaar ziet, dan zie je pas hoe speciaal die flinterdunne wijzers zijn. Dan lijken de GS wijzers opeens Samurai zwaarden
Als we gaan “ultra-nerden”;
Zelfs met de flinterdunne wijzers van de VC hebben ze het voor elkaar gekregen om de onderkant dezelfde Frost afwerking te geven als de bovenkant.
Mooie discussie over kwaliteit en afwerkingsniveau! En heel mooi om te zien hoe detaillistisch Vacheron te werk gaat! Wat is het toch een verslavende hobby en wat zou ik er graag een willen hebben
Grappig dat je dat zegt, na passen ben ik namelijk tot de conclusie gekomen dat ik de Classic Origin het mooist geproportioneerde horloge vind dat ik ooit hebt gepast.
De verhoudingen tussen dikte, lug-2-lug en kastvorm en kroon zijn perfect in balans, echt knap gedaan.
Wat vond jij dan precies? Welk onderdeel vond je te groot?
Maak je geen zorgen, ik neem niemand op dit forum serieus
Die is 40 mm toch?
Mooie maat. Zelf hoef ik eigenlijk niet kleiner, maar diameter alleen zegt niet zoveel.
De VC is 40 mm en lijkt vrij bescheiden, terwijl de Moser met 41 mm behoorlijk fors lijkt.
@Bwatched leuk je genuanceerde bijdrage met uitleg en bijbehorende foto’s. Tof hoe je ook de verschillen qua bijvoorbeeld de wijzers laat zien. Dank je wel!