Vacheron Constantin only

Present !!! :wave:t2:

:rofl:

1 like

Me too

Hi, ik zal naar VC boutique bezoeken in Swiss voor de eerste keer. Is het muilijk om VC Overseas te koopen?

Yes dat is vrij onmogelijk helaas. Tenzij een zeer gecompliceerde variant in edelmetaal…of je moet geluk hebben :wink:

1 like

Dank! Dat is leuk om te horen​:+1::grin:

1 like

Vacheron Constantin Fiftysix

Een modellen line-up die niet veel liefde krijgt binnen de watch community.
Want, als het over de Fiftysix lijn gaat, dan wordt in één adem de time only variant met het ValFleurier uurwerk genoemd. In alle berichtgeving wordt er gesproken over instappertjes, daar zit je niet op te wachten als je op het punt staat om €20K-€30K stuk te slaan op een horloge.

In onderstaande artikelen worden beide horloges naast elkaar gepresenteerd, echt een marketing fail van Vacheron.

Als je verder kijkt dan de online meningen en echt oprecht naar de (in-house) Fiftysix lijn kijkt, dan zijn het indrukwekkende horloges met waanzinnige uurwerken. Hier is helemaal niets "instappers aan:

Wat een gaaf spul!

Dikke anglage, zwartgepolijste schroeven en tandwiel, inner angle, perlage, opengewerkte Rotor, Geneva Seal.
Sorry maar hier kunnen maar weinig automatische uurwerken (van b.v. Patek, Lange en AP) tegenop.

37 likes

De blauwe complete calendar is echt top :+1:

1 like

Echt zo mooi👌🏻

Zoals altijd ook top foto’s

2 likes

Topwerk weer maestro. Geweldige foto’s van het uurwerk. En idd - vergelijk dit met Patek en zeker AP onder 30k en je weet waarvoor je betaalt bij VC. Helemaal eens ook met dat de marketing fail rondom de Ref 4600 - ze hadden beter de day-date de onderste tree op de ladder kunnen maken voor 16/17k. Het is wat het is.

2 likes

Gelukkig heeft m’n door marketing gefailde instappertje dezelfde kast en rotor :sunglasses:

6 likes

Sterker nog - zelfs dezelfde wijzers!

3 likes

En….de time only is toch wel het aantrekkelijkst qua design (wat mij betreft).

2 likes

Oef.

12 likes

Ik begrijp de ophef over de (Time Only) Fifty Six niet helemaal. Prachtig horloge met een Valfleurier uurwerk. Daar heb ik al meerdere kritische stukken over gelezen. Maar er zijn ook genoeg VC’s met uurwerken van Jeager-leCoultre of Frederic Piquet. Dan hoor je deze discussie niet. Geen idee waarom niet.

1 like

Ik vind dat VC echt prachtige horloges maakt, maar eerlijk gezegd valt de Fiftysix lijn daar voor mij buiten.

Eens met @tompj dat binnen de lijn time only het aantrekkelijkst is. De wijzerplaat van de calendar is echt wat druk bovenin.

2 likes

De Time Only is echt een prima horloge, wat mij betreft helemaal niet erg dat ze een mooi uurwerk hebben ingekocht. Qua positionering proberen mikken ze op de jongere klandizie die normaal naar b.v. een Rolex zou kijken. In dat segment is de FiftySix een super horloge.

De gecompliceerde stukken zitten een segment hoger en kunnen zich zonder enige twijfel meten met de instap complicaties van b.v. Patek en Lange. (leg b.v. de full calendar van hierboven naast de weekly calendar (5212a) van Patek, dan is de VC mooier afgewerkt).

Wat onhandig is, is dat ze zowel de gecompliceerde in-house stukken (die dubbel zo duur zijn) op hetzelfde moment hebben geïntroduceerd, alle media outlets hebben de horloges ook in dezelfde artikelen beschreven.
Daarna is er altijd, als de Fiftysix genoemd wordt, die associatie met ingekochte uurwerken.

Vandaar ook mijn liefdesverklaring naar de horloges hierboven. Het zijn echt prachtige horloges die veel meer liefde mogen ontvangen.

4 likes

Ik vind alle modellen van Fifty Six lijn bijzonder fraai en liefde verdienen ze zeker. Maar Vacheron Constantin kocht -en koopt vaak uurwerken in van Jeager-leCoultre en Frederic Piquet. Feit is dat je dan de discussie over al dan niet gekochte uurwerken nooit hoort.

Heb je ze al eens gepast? Het is vaak zo, maar voor de 56 geldt helemaal dat ze op foto’s niet helemaal tot hun recht komen. Met name de kastvorm is lastig vast te leggen. Overigens wel eens met je over de drukte op de plaat van QC. En ik vind het font van de dag en maanaanduiding een beetje ielig. Heeft de Overseas ook last van. Maar buiten dat is het mooi spul, zeker “voor het geld”.

2 likes

De focus op in-house en verticale integratie is iets van de laatste jaren. Daarvoor kraaide er geen kip na.

Maar ik ben wel benieuwd overigens. Welke uurwerken koopt VC allemaal in tegenwoordig?
Ik ben alleen bekend met de Fiftysix en met de overseas ultrathin.

1 like

Een kip kraait nooit hoor.

Ergens naar trouwens.

4 likes