Vacheron Constantin only

:rooster:

De voorloper van de huidige Overseas (met het zeilschip op de gesloten caseback) had een Frederic Piquet uurwerk. Misschien kwam de discussie over al dan niet ingekochte uurwerken daarom wel niet op gang. Wat als de cashback van de Time Only Fixtysix dicht was gebleven ?:wink:

1 like

Oh, maar daar was toen ook al veel discussie over hoor. Waarschijnlijk ook een van de redenen waarom de gen2 van de overseas nooit zo populair was.

Maar goed, dat was het pre-Instagram tijdperk. Dit discussies werden toen gevoerd in de krochten van horlogefora.

Andere tijden…

1 like

Nee ik heb de fiftysix nooit gepast, en volgens mij heb ik ze ueberhaupt nog nooit gezien. Dus mijn mening is puur gebaseerd op plaatjes en video. Ongetwijfeld mooier in het echt, zoals wel vaker, maar een horloge dat mij op plaatjes niet aantrekt heeft dat in het echt ook nooit gedaan.

Die bijzondere kastvorm is overigens een van de designkenmerken die me tegenstaan.

Doe mij maar zo’n prachtige Traditionelle :+1:t2:

2 likes

In de huidige collectie heb je nog de Heures Creatives dameshorloges met cal 1055 gebaseerd op een F Piguet 6.10. In de Égerie damescollectie zit een cal 1088 waarvan ik de oorsprong niet kan achterhalen. Belangrijkste niet-inhouse uurwerk nu nog gebruikt door VC is de 1120, gebaseerd op de 920 van JLC - en bekend van de eerste nautilus en RO Jumbo. De 1120 zit bijvoorbeeld in de mooiste Overseas, de Ultrathin. Maar de trend is nu natuurlijk wel dat alles inhouse moet. Ik vind dat mooi, voor anderen maakt het niet uit.

2 likes

Nou ik hou wel van een calendar met links en rechts de dag en maand.

In dit geval de calendar! :ok_hand:

1 like

Prachtige foto’s weer. Zelfs die zilveren is prachtig :heart_eyes:

54 likes

25 likes

Nog steeds heel dik man !!
Nu een dual time erbij ! (en een chrono)

1 like

Beauty😍

1 like

Next level :heart_eyes:

26 likes

Ik ben een hele aparte mbt de Overseas, blauw is helemaal mijn ding niet, zilver vind ik mwah, maar zwart vind ik heel mooi, echt heel mooi

1 like

Ik heb ze al meerdere keren gepast, maar doet me teveel denken aan een Royal Oak en die vind ik dan gewoon mooier.

Ik heb er meer een skydweller gevoel erbij, de RO is wel een enorm stuk kleiner

Dat ligt aan welk model RO. Een 15550 of een 15510.

De overseas is in vele vormen heel mooi. Maar helaas ook ‘aanwezig’ groot aan de gemiddelde pols. 🥲

3 likes

Overseas 4500 is heel mooi. Heb de zwarte gehad, maar ietsiepietsie te groot op 17,5 cm pols vond ik.

1 like

Brick toch - je kunt mijn gedachten lezen.

1 like

Op de rubber band al een stuk beter lijkt me?