Vacheron Constantin only

Dankjewel! dat was ook een 72050 maar dan met een zwarte dial he? Die heb ik toentertijd wel voorbij zien komen! Deze komt bij Timeless Vintage Watches vandaan :blush:

2 likes

Prachtig exemplaar en een toffe verkoper :+1:

1 like

Dankjewel! En daar ben ik het helemaal mee eens!

1 like

Wauw :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik drop ook nog foto die ik een tijdje geleden maakte

14 likes

Groeten van zijn broertje!

Heel leuk om hier ook mee te kunnen doen, wat een kunstwerk is het horloge :smile:

31 likes

Heel tof. Is het gewoon een kwestie van binnenlopen of is het op afspraak?

Hey gaaf zeg! Hoelang heb je deze? En waar vandaan?

1 like

Sinds vorige week, ik heb hem gekocht via chrono24 uit Duitsland. Sindsdien is die niet meer van de pols geweest.

6 likes

Gefeliciteerd met deze topper! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik probeer t wel, maar vind AP gewoon mooier gemaakt. De band mooier, de kast, de wijzerplaat. Vind de openworked QP van VC wel geweldig. Maar die is ook geweldig duur.

2 likes

:point_up_2:t3:

1 like

Cool!

1 like

Ah top, ga ik morgen misschien maar doen. Woon gelukkig op zo’n 10 minuten ervan. Ben benieuwd

2 likes

Ik heb de Overseas 4500V gehad, prachtig prachtig prachtig horloge, maar ik ben het hier volledig mee eens :slight_smile: Enkel de movement misschien iets mooier van de Overseas, maar dat hangt van het model af waarmee je hem vergelijkt. Maar voor de rest vind ik letterlijk elk onderdeel mooier van de Royal Oak :see_no_evil:

2 likes

Als je mij nu vraagt;
Wil je een AP of een Overseas?

Dan weet ik het echt niet.
AP een keer of wat gepast, maar heeft me nooit gegrepen. Laat ik voorop stellen dat ze waaaanzinnig afgewerkt zijn. De band ook. Echt geweldig.
De VC deed me echter om de pols vele malen meer. Maar alleen met de grijze plaat, niet met de andere kleuren. De grijze had een bepaalde diepte in de plaat, waar ik de blauwe en groene ietwat simpel vind qua look.

VC denk ik, dat het een horloge is dat je met de tijd meer gaat waarderen. Het stukje ‘incognito’ is ook lekker. Maar in de basis denk ik, dat op het uurwerk na, de AP voor de meeste z’n meerdere is.

En toch, toch kan ik die grijze GMT niet loslaten… (komt ook door de 34K gok ik)

4 likes

Ja het smaak element weegt uiteindelijk het zwaarst. Als de AP jou minder doet en de VC wel dan gaan andere factoren weer meespelen, dus ik snap heel goed dat je dan meer naar de Overseas leunt.

Voor mij is het zo dat ik de Royal Oak echt al jaaaaren het mooiste horloge (op bracelet) ooit gemaakt vind, dus dan kan een Overseas het op design en gevoel voor mij al nooit meer winnen :smile: Neemt niet weg dat ik heel erg blij was met de Overseas, ik droeg hem bijna als daily en het wisselen tussen staal en rubber was fantastisch. Ze hebben overigens de bracelet wat geüpdatet door hem dunner te maken en met meer taper, dat doet hem ook goed want de vorige was echt te fors.

Ik ben geen goede graadmeter dus (omdat ik eigenlijk een Royal Oak wilde), maar wat ik wel kan zeggen is dat ik de Overseas juist minder tijdloos vond. Dat kwam met name door de bezel en de bracelet, het Maltese cross design element vond ik met de tijd iets te aanwezig en de overhand krijgen. Het is in deze iteratie natuurlijk ook nog steeds een redelijk “nieuw” ontwerp van VC, dat zie je ook aan hoe toch verschillend de 3 generaties Overseas er uit zien. Wat dat betreft is de Royal Oak meer tijdloos, die ziet er al 50 jaar nagenoeg hetzelfde uit.

Ja snap ik heel goed! De zilveren dial is echt heel mooi in het echt he. Als je even naar Japan vliegt kan je hem voor minder dan 20k meenemen :wink:

Of de vorige versie 47450… die is er al vanaf 14k, maar toch iets andere dial.

3 likes

Pure klasse dit.

Wat ik ook heb bij de Overseas, maar kan echt aan mij liggen en once seen… zoals bij de foto hierboven… het lijkt net of er een onderdeel van de bezel af is, wat je er zo weer op kan drukken ofzo.

Benieuwd of mensen snappen wat ik bedoel.

Wat me wel heel erg trekt in VC, net als bij AP en PP, is de heritage. Ook de klassiekere modellen trekken me wel.

VC is het merk van de drievuldigheid dat me het meest aanspreekt.
Maar de moderne overseas heb ik niets mee. En dan echt ook totaal niets.
Enkel de vierkante 222, die kan me krijgen.

7 likes