Vacheron Constantin only

Ja in je hoofd kan je er mooi iets in klikken waardoor de bezel rond wordt :slight_smile: Maar de bezel valt in het echt wel een stuk minder op. In dit licht wordt hij zwart door de weerkaatsing en dan is het contrast groot met de case, maar in het echt valt dat nog mee vind ik.

Dat heb ik ook. Ook al blijf ik zeggen dat de Overseas fantastisch is :smile:

Maar de dresswatches en de historie van het merk… dat is helemaal speciaal.

13 likes

Friday it is!

18 likes

Ik snap dat ik ook de VC winkel kan bellen, maar misschien leuker om het hier te vragen.
Heeft iemand in Amsterdam de 1921 Americain gezien en/ of gedrsgen?

Horloge wat ik heel graag een keer wil passen.

1 like
1 like

Maarten van de boutique heeft die om zijn pols.
Ik heb 'm ook al vaker omgehad.

Mij doet 'ie niet zo veel, om eerlijk te zijn.

1 like

Ik vind het er altijd verbazend goed uitzien om de pols en het opvallende design spreekt me zeer aan.
Maar moet het gewoon een keer passen.
De rosegouden reverso vervult eigenlijk alle wensen voor een sportieve dresswatch, maar deze VC blijft ook intrigeren.
Ik loop deze week anders wel langs.

2 likes

Ja, die ligt er

1 like

Ja dat moet zeker met dit model. Hij is prachtig en ook de dial heeft een subtiele textuur. Maaaaar, voor mij helaas de grote net te groot (rose gold, vierkant, 22mm lugs, erg aanwezig) en de kleine net te klein (18mm lugs) :see_no_evil: Maar misschien om jouw pols helemaal perfect.

6 likes

Ik heb best forse polsen dus een 40mm Explorer ziet er bij mij uit als een 36mm.
Een large reverso als een dresswatch
Dus dat zou moeten passen.
Wist trouwens niet dat er ook een kleinere maat was. Dank!

2 likes

Dan denk ik dat de grote je perfect gaat staan dan! We zien de foto’s wel verschijnen hier :smile: Het is een mooie boutique geworden.

Heerlijk genieten.

14 likes

Goedenavond,

Ik vroeg mij af of er hier iemand is die een VC fiftysix met zilveren wijzerplaat heeft?

:heart_eyes:

Ik heb een vraag voor jullie mede liefhebbers. Ik kan een Vacheron Overseas kopen van 2003. Het gaat om de eerste Overseas met military dial.

De verkoper ken ik niet, maar is wel een handelaar, reageert snel en is vriendelijk. Er zit bij het horloge een servicefactuur van het horloge uit 2022 (schaap en citroen) en de originele aankoopbon (geschreven) uit 2003 van een juwelier uit Sittard.

Weet iemand of Vacheron deze horloges serviced met period correcte onderdelen? Er staat bijvoorbeeld dat de rotor is vervangen op de factuur. Of is het mogelijk dat er een nieuwer onderdeel is geplaatst? Ik wil namelijk een zo origineel mogelijk horloge kopen.

Ik heb Vacheron zelf al gebeld maar die geven geen openheid van zaken, zelfs niet aan de hand van alleen het serienummer.

Het gaat om dit horloge!
Alvast bedankt!

7 likes

Fraai exemplaar, ben zelf ook fan van de Military dial.

Zou de handelaar hem wellicht bij zijn horlogemaker even kunnen laten openen door en je een foto kunnen sturen van het uurwerk? Desnoods maak je een afspraak bij een van de bekendere horlogemakers hier om in ieder geval dit rotor-vraagstuk na te kijken samen met de Verkoper.

Bij dit prijsniveau mag je best verzoeken om dit na te laten kijken.

1 like

Geserviced door Vacheron zelf. Zou je er dan niet vanuit mogen gaan dat ze period correcte onderdelen gebruiken? Daar zit ik een beetje mee. Vacheron zelf werk niet mee aan dit verhaal tenzij ik een certificaat van echtheid laat zien. Het horloge is notabene door henzelf(S&C) geserviced. :sweat_smile:

Als het alleen de rotor is en door VC zelf geserviced zou ik me daar niet druk over maken. Je ziet m niet om te beginnen en ten tweede is er geen enkele aanwijzing dat VC een ander type rotor heeft geplaatst.

1 like

Dat is natuurlijk ook wel zo. Thanks! Is er verder iets te zeggen over de staat van de kast? Horloge is in 2022 bij servicebeurt ook gepolijst.

Kun je gewoon mee op stap in Amsterdam!

25 likes

Stuk voor stuk prachtig

29 likes