Vacheron Constantin only

Prachtig. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Is een knapperd ook.

1 like

19 likes

Schitterend👌🏾

1 like

De overseas GMT is ook grail materiaal.
Ik draag bijna niks anders meer.

42 likes

Heel mooi!

Maar hoezo is dat een GMT dan?

1 like

De GMT wijzer zit onder de uurwijzer verstopt :face_with_monocle: Maar aan de AM/PM indicator kun je het ook afleiden.

3 likes

Van harte, prachtig!

1 like

Het is een Dual Time.
De vierde wijzer heeft een 12-uurs aanduiding.

1 like

thanks @R_B @JohnvdT

nooit goed verdiept in het model. had de verstopte wijzer niet gezien. blijft een heerlijk horloge en prachtig merk!

1 like

Ja heel lekker! :heart_eyes:

1 like

Kan je goed bij die van @Abhi3668 zien hierboven.
Ik trek het alleen niet dat de dag verzet met de normale wijzer, en de AM/PM met de andere.
Dus heb ze nu onder elkaar staan. :wink:

VC heeft er een mooie verklaring voor, maar die ben ik vergeten. Volgens mij dat je in je ‘home time’ direct kan zien of het dag of nacht is voor de thuisgangers & je op de tijd waar je zelf verblijft het ook gewoon kan zien oid.

3 likes

Dat inderdaad. Waar je bent weet je wel of het am of pm is, dus heeft het niet echt een functie. Voor je home time is het nodig omdat je anders een 24-uurs indicatie speciaal voor de GMT wijzer zou moeten hebben.

Datum functie is dan weer niet gekoppeld aan de GMT wijzer, maar aan de gewone tijdsweergave. Anders zou je op reis in bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland een halve dag moeten wachten tot je de juiste datum ziet :sweat_smile:

Als je thuis bent is dat de enige juiste instelling toch? :slightly_smiling_face:

2 likes

Dat vat het wel mooi samen denk ik.

2 likes

Ja, klopt.

Maar ik laat bij andere gmt’s altijd de losse wijzer apart lopen, vind ik mooi om te zien.

3 likes

Jay Leno heeft deze video over een Mercedes SLR recent gepost. Mooie auto. Maar er zit een leuk easter egg in, er gaat een stukje over zijn Vacheron Constantin. Op een manier zoals ik er nog niet over heb gelezen.

Start op 15m52:

5 likes

Bedankt voor het delen. inderdaad een mooie verwijzing naar de VC 1921 Historique.

Heel herkenbaar, hier precies hetzelfde :smile:

In mijn ogen een van de mooiste merken binnen de holy trinity.

Wat is dit vet :star_struck: :heart_eyes:

Die band is echt zo bizar verfijnd, mooi uurwerk en de perfecte maat. En dan nog de matte wijzerplaat, maakt hem wel wat vintage uitstralen.
Hebben :drooling_face:

37 likes

En, op de lijst?