Vacheron Constantin only

Wat vindt je ervan?

Liever een AP?

Vond de band heel erg mooi, de diameter vind ik top. Bezel zozo, wijzerplaat iets saai, datumschijf had blauw mogen zijn. Maar overall gaaf wel. De heritage vind ik ook leuk. Rotor leuk. Ik zie mezelf hem wel kopen.

Als ik echt zou moeten kiezen, dan vind ik oprecht een RO mooier, bezel, band, plaat. Betere proportie tussen band en kast en grote van bezel ook.

6 likes

Hoewel ik wel fan ben denk ik zelf van niet. Toch denk ik iets te klein (zou hem moeten passen) maar ik vind eigenlijk dat zo’n horloge ook 10 bar moet zijn.

Als een horloge toch een metalen band heeft wil ik er ook mee zwemmen enzo.

1 like

Met zo’n horloge zwemmen is voor mij totaal onbelangrijk. Dan doe ik wel een toolwatch/duiker om.

3 likes

Een horloge kopen omdat je het mooi vindt is altijd een legitieme aankoopreden. Mensen zouden alleen dingen moeten kopen die ze mooi vinden. Zo koop ik ook mijn meubelstukken, zonder dat ik alle ins en outs weet van bankstellen en tafellampen. Daar is niks mis mee. Een kenmerk van de echte liefhebber is dat die zich (zeer goed) verdiept in het product en dus weet waar hij/zij op moet (kan) letten bij het beoordelen van het product (in aanvulling op de uiterlijke schijn). De groep van echte liefhebbers is bij de meeste producten (auto’s, horloges, bankstellen) denk ik behoorlijk klein (minder dan 10% van de kopers). Zo ken ik iemand die een verzameling horloges heeft met dure merken (Patek etc) maar die nog nooit had gehoord van het begrip ‘dress watch’. Diezelfde persoon heeft een rasechte sportauto (met zo’n 560 pk) waarmee hij naar eigen zeggen nog nooit sneller dan 160 km/h heeft gereden (en dan alleen nog maar in Duitsland). Voor mij redenen om te denken dat hij geen echte horloge liefhebber of autoliefhebber is die er álles van af weet. Maar dat is helemaal niet erg. Ook dan kun je genieten van datgene wat je koopt, al was het maar alleen vanwege de vormgeving. Ik ben ook heel blij met mijn auto en horloges, ook als ik weet dat er mensen zijn die er veel meer vanaf weten dan ik.

8 likes

Onzin, de enige reden om een auto/horloge/kleding te kopen is zodat andere mensen denken dat het je financieel voor de wind gaat.

5 likes

Is een subjectief begrip. Ik heb niet die indruk als bv een persoon een Daydate zou dragen en een Aston Martin zou hebben rijden (zomaar een hypothetische situatie). Andere mensen zouden dan misschien wel het idee hebben dat het zo’n persoon voor de wind gaat.

4 likes

ja snap ik ook hoor!

maar ik vind het ook wel lekker als ik dit soort horloges gewoon op kantoor kan dragen en daarna het zwembad in.

Goed voor de wachtlijst, iedereen heeft andere wensen :slight_smile:

2 likes

Meer dan bv. een persoon met een Casio G-Shock achter het stuur van een bv. Mercedes S65AMG. Dan ga je er vanuit dat dit de privé chauffeur is.

3 likes

Sorry, maar kan het hier niet iets meer over VC gaan?

:heart_eyes:

21 likes

Ben al weer weg. Doei :wave:

ja feel you, vroeger was dat alleen in de rolex topics. maar die weird discussies zijn nu overal.

On topic: hoe mooi he! Zo super dun maakt echt ook een enorm verschil.

4 likes

Dat inderdaad.

En on topic:

Dit vind ik zoooo mooi.

11 likes

En wat zou daar de reden van kunnen zijn?

Goed punt. Ik denk dan altijd die mens heeft een mooi horloge en auto. Maar te weinig op de bank om te stoppen met werken en vanaf nu uitsluitend alleen maar te genieten zonder verplichting.

1 like

Please on topic!

2 likes

Goed valide punt.

Zo ga ik in de zomer in mijn zwembroek naar mijn werk, om bij thuiskomst gelijk bij de buurvrouw in het (zwem)bad te duiken. :sunglasses:

Strontvliegen komen op shit af. Shit is dan daar waar het gebeurd. :grin:

1 like

die is cool :ok_hand:

2 likes

De oranje kleur past goed bij de blauwe wijzerplaat!

24 likes

Jazeker!

zijn er hier geen fans van de fiftysix???
die vind ik toch ook heel gaaf

2 likes