Dat bent ik met je eens. Maar je bent toch met mij eens dat dit toch heel anders oogt? Dit vind ik prima kunnen. Maar om een 16.5 cm pols (zoals op de getoonde foto) vind ik toch echt een brug te ver.
Tja, het is aanwezig.
Maar liefde maakt blind.
Het is ook een knaller van een horloge. Dit is een van de weinige horloges die ik liever zou willen dan welke Rolex dan ook. En dan specifiek deze:
Ik was even Overseas’ aan het bekijken op C24 en kwam deze daarbij ook tegen. Klopt het dat ik deze voor meer dan 90k zie staan? En zo ja, wat maakt dat deze zo aan de prijs is?
Dat klopt.
Niet te koop.
Limited edition
Ah, dat helpt meestal wel ja.
Dat heb ik altijd. Ik vind altijd onbetaalbare LE’s mooi. Maar op zich kan ik deze ook wel pruimen en die ligt wat meer binnen bereik:
Ja, same. De leukste horloges zijn altijd het minst bereikbaar.
Of andersom natuurlijk, wat je niet kunt krijgen wordt interessanter.
Just to let you know: ik vind m niet te groot. En ik vind dat sommige HF’ers die zelf voor kleinere modellen gaan soms te veel hun eigen mening opdringen. Maar ook dat is slechts een mening
Koopje. In de hype 2 jaar geleden werden ze aan de man gebracht voor veel meer.
Ik sluit me bij je aan!
Het is ‘praktisch’ dat de lugs niet over je pols vallen en de band mooi aansluit op je pols (bij dit type horloge).
Voor de rest is een hoop een kwestie van smaak.
Tot mijn spijt heb ik de Overseas uberhaubt nog niet gepast
Die dial is tof, titanium is heel gaaf. Maar als er nu nog een titanium band bij zit is het werelds +++
Oh nee hoor, als hij zich er prettig bij voelt moet hij het zeker doen, maar gezien zijn reactie had ik het idee dat hij het horloge zichzelf aan het aanpraten was. Groot en klein is inderdaad een smaak dingetje maar zoals deze VC om zijn pols zit oogt het alsof een kind er met zijn vader zijn horloge vandoor is gegaan. Wellicht ligt het ook aan de plaat. De zwarte plaat vind ik al veel beter gaan en ook met de rubberen band.
Herkenbaar, heb hetzelfde
Bedankt voor de input. Ieder zijn/haar mening. Uiteindelijk bepaald de persoon die het draagt of hij/zij het waard vindt.
Mocht je hem kunnen passen, zeker doen. Is een prachtig horloge.
Zoals ik zei, eerst het potje vullen en dan zien we tegen die tijd wel weer.
Dat gevoel van aanpraten klopt deels wel, meer in de zin dat het echt een hoop geld is. Zoals ook al zei, met dat geld kan je al een collectie aanschaffen of een hoop andere leuke dingen mee doen.
Als de Dual Time in een lagere prijsklasse had gezeten dan was de keuze eenvoudiger geweest. Ik heb immers ook gewoon de normale Speedmaster gekocht en niet de reduced.
Oh, dan is het alleen de maat die me nog een beetje doet twijfelen.
Ik heb onlangs een horloge kunnen vinden waar ik zo’n vijf jaar naar op zoek ben geweest. Nu eindelijk in bezit.
Mijn hersenen: ‘Next’!
Dat heb je wijs gedaan. De reduced is (vind ik) ook geen echte Speedmaster. De FOIS had een beter alternatief geweest, maar die valt in dezelfde prijscategorie
Het gaat ook niet alleen im de polsomtrek. Ook vorm (plat of rond) van pols speelt rol.
Precies! Daarom is passen key!
Plus vorm van het horloge, richting van de lugs, type band, verhouding kast - wijzerplaat, etc etc.
Ergo:
Foto’s van te dichtbij nemen vergroot ook nog eens het horloge tov de pols.