Vacheron Genève

Goedemorgen kan iemand mij meer vertellen over het horloge op de foto.
Er is ook een standaard bij om hem aan te hangen.

Vacheron is een tot de verbeelding sprekend horlogemerk met kwalitatief zéér goede uurwerken. Helaas is op basis van deze foto weinig te vertellen over wat het nu eigenlijk nu precies is. Het 4 Rubis cylinder uurwerk doet vermoeden dat we het hier niet echt over een hoogvlieger hebben. Maar laten we de andere foto’s afwachten.

4 likes

Weet nu al zeker dat dit een nepperd is

Alleen al hoe de naam vacheron geneve op de kast staat

3 likes

Dit is zeker geen nep horloge. Het is een erfstuk van ruim 100 jaar oud.

Dat gebeurde wel vaker op die manier, is natuurlijk wel een stukje handwerk, dus de ene keer is het netter gedaan dan de andere keer.

Het is geen nep horloge, het is alleen geen Vacheron Constantin. Vacheron is een normale Zwitserse achternaam en er waren meer fabrikanten die onder deze naam zakhorloges aan de man en vrouw brachten.

6 likes

Het “cylindre 4 rubis” is er keurig netjes in gemaakt. En het merk, Vacheron Geneve staat er schots en scheef.
En slecht uitgelijnd. Dit lijkt me eerder achteraf aangebracht om te doen lijken op een luxer merk.

1 like

Een foto van het uurwerk zelf zal meer duidelijk maken.

1 like

Uiteindelijk komt het bijna altijd hier op meer…:point_up:t2::point_up:t2::point_up:t2:

Ben benieuwd.

Ik hoop dat je ons allemaal kunt voorzien van een nette scherpe foto van het uurwerk.:smiley:

1 like

Fraai standaardje :innocent:

1 like

Foto van het uurwerk gaat niks duidelijk maken denk ik; daar zit gewoon in wat erop staat, een simpel cilinderganguurwerkje. Zoals hierboven al gezegd heeft vacheron Genève niets te maken met Vacheron Constantin maar het was wel een fabrikant van simpele zakhorloges.

Hier nog een voorbeeldje van niet al te strak snijwerk:

2 likes

Kan iemand mij vertellen hoe ik de achterkant van het uurwerk open kan maken zodat ik de binnenkant van de klok kan zien

Ik zou dus graag wat meer weten over de leeftijd en de achtergrond van dit uurwerk en de bouwer ervan

@wbcoupe

1 like

Ik zag laatst in het zakhorlogetopic een interessante link waarmee je dit uurwerk enigszins kunt dateren:

Of als je Engels beter is dan je Duits:

Dit lijkt mij dus een Lepine V

2 likes

Ik begreep uit hetgeen je eerder schreef dat het niet om een bijzonder uurwerk gaat. Dus betreft waarde zal dit zal horloge geringe waarde hebben?

1 like

Inderdaad, er zijn ontzettend veel van deze horloges gemaakt en er is nauwelijks vraag naar dus je hebt het over een waarde van enkele tientjes. De emotionele waarde zal veel groter zijn omdat het om een erfstuk gaat, dus lekker bewaren als aandenken. :sunglasses:

2 likes