Ik ben de laatste tijd bezig met het verkleinen van mijn collectie en ik heb vandaag mijn Jules Audemars verkocht. Hierdoor begint er weer een potje te ontstaan wat mooi richting een nieuw horloge kan vloeien. Ik ben eigenlijk richting een GMT Master II 116710LN aan het oriënteren (bij een handelaar) maar voor mijn gevoel is dat een beetje de makkelijke keuze (niks ten nadele van de GMT want het is echt een prachtig horloge met geen echte nadelen en ik vind het een perfect dagelijkser horloge naast mijn dresswatches).
In de wat “apartere” hoek van merken waar ik ook graag kijk valt mij Vacheron Constantin op. Het is een merk dat volgens mij erg bekend is maar waar je gewoon erg weinig over hoort. Hier op het forum zie ik ook niet heel erg veel over dit merk. Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie mening over VC en met name in vergelijking met merken zoals JLC (Master Compressor vind ik erg gaaf) en Breguet.
Alle VC modellen die wat groter en van rose goud zijn spreken mij erg aan alleen de Overseas doet mij niet zo veel. Want als ik voor een stalen sport horloge ga dan is daar toch wel één merk koning in.
Geweldige merken. Allemaal haute horlogerie. Maar daar verdien je niks op bij een verkoop, dus kiezen de meeste daar niet voor. Het blijven Hollanders hé.
De kopen liever een bekend stalen sportmodel als investering.
De VC overseas 4500v met blauwe plaat is geweldig.
Wat ook echt een mooie optie is, is de patrimony in rose goud.
Die zijn ongeveer gelijk geprijsd als een Rolex GMT…Dat is best raar als je erover nadenkt.
De VC is qua afwerking echt een heel stuk mooier dan welke Rolex dan ook.
Uhm, ja maar het gaat toch niet om de afwerking? Grand Seiko heeft ook een betere afwerking dan Rolex. Echter een Rolex GMT is veel gewilder dan een Patrimony. Een GMT valt op en wordt dus gekocht door mensen die willen laten zien dat ze geld hebben. De echte rijke mensen lopen liever met een Casio Duro of een Invicta maar alleen als het bekende mensen zijn. “Onbekende” miljardairs lopen dan weer liever met over de top complexe Mosers of AP’s…
Ik moet bekennen dat ik altijd erg voorzichtig ben met wat ik precies koop Ik hoef er absoluut geen winst op te maken maar een groot verlies probeer ik ook wel te vermijden (en dit lukt tot nu toe ook wel redelijk, zelfs zonder het kopen van Rolexen ).
Ongetwijfeld, maar denk dat als de merken die je in je openingspost noemt jaarlijks een fractie in waarde zouden stijgen, je ze hier veel meer zou zien
Wel apart dat je eerst een GMT wilde kopen en dan deze ook mooi vindt. Maar over smaak valt niet te twisten. Aparte kast zullen we maar zeggen. Succes met de zoektocht
Als leidraad bij de koop van een horloge houd ik zelf als enige regel aan of ik er blij van word. Ik verkoop daarom ook nooit een horloge, dus de tweedehands waarde boeit me minder.
VC vind ik echt een heel mooi horloge. Mij spreekt juist aan dat niet iedereen er één heeft. Mijn compagnon heeft een Rolex Deepsea en die baalt dat om hem heen (bijna) iedereen met een Rolex loopt.
Dat gezegd hebbend vind ik de Rolex GMT ook heel gaaf, dus aan mij heb je niets