Vader opgelicht?

Allen,

Zie hieronder foto’s van het door mijn vader gekochte horloge van Raymond Weil.

Omdat die gestopt is met lopen heb ik het horloge open gemaakt. Wat blijkt, zie foto’s.

Nu ben ik nieuw in de hele horlogerie maar het lijkt me dat dit een fake betreft of niet?

Hoe had het er dan uit moeten zien?

ja dat weet ik niet. Een handopwinder?

Maar een batterij in zon horloge? Is dat normaal.

Nogmaals. Tot voor kort had ik geen weet van de interne werking van het horloge (nu nog niet) maar keek ik alleen naar het uiterlijk.

Dus een leek aan het woord.

Ik snap het effe niet, staat er op het uurwerkje made in China oid dan?

Zo te zien is het gewoon een quartz, dat je vader misschien teveel betaald heeft kan natuurlijk, als hij dacht dat ie een automaar om had?

Als er swiss op staat of eta, zal het wel goed zijn, ok het is niet indrukwekkend wat er in zit, maar er zit niet voor niks een dicht achterdeksel op dit horloge":slight_smile:

Een handopwinder ? dis is gewoon een quartz, niks meer en niks minder.

ok. dank.

alleen de raymond weils cosi grande don giovanni die ik op internet vindt hebben allemaal automatic op de plaat staan. dus dat vind ik nogal verdacht.

Al vind ik nu wel dit soort horloges:

http://www1.bloomingdales.com/catalog/product/index.ognc?ID=485667&PartnerID=LINKSHARE&cm_mmc=LINKSHARE--n--n-_-n&LinkshareID=neQRQBqOKtQ-TCGW.W5Un.UEr.PKfFsXgw

Het uurwerkje ziet er verder ook keurig uit, lijkt me gewoon een eta quartz chronograaf uurwerk? (dus “swiss made” :slight_smile: )

Zolang je pa er geen gigantisch bedrag voor heeft betaald lijkt me dat er niets aan de hand is :slight_smile:

Okee, ik heb gauw ff gekeken op google en het ziet er toch wel vrij duur uit.
En ik zie veel mechanische uurwerken… Hoe heet het model van je pa? (toch een nepper?)

het is deze:

http://www.vangelder-watches.com/wristwatches/raymondweil/raymond_weil_raymond_weil587.php?Id=196

maja is dit een fake? Zo niet, wat dien je hier max voor te betalen?

Geen idee waarom het een fake zou moeten zijn, prijs lijkt wel te kloppen.

als je zelf ff leest wat je post …

Raymond Weil
Don Giovanni.
Chronograph, (Quartz)
Ref: 4873 STC 05309
never worn
Normal. ? 995,-
20% discount

sorry hoor, maar er staat toch dat dit een quartz is ???
lol …paniek om niks

Brench Schreef:

het is deze:

http://www.vangelder-watches.com/wristwatches/raym
ondweil/raymond_weil_raymond_weil587.php?Id=196

maja is dit een fake? Zo niet, wat dien je hier
max voor te betalen?

Bij die link die je geeft staat toch bij dat het om een quarts gaat.

ja maar is dit niet heel veel geld voor een quartz?

Dat is meer mijn vraag.

Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat een quartz bij voorbaat goedkoop of althans relatief goedkoop is. 500e + vind ik niet goedkoop.

Maar bedankt!

groet

Zoals al gezegd: bijna iedere R.W. is quartz. Het is typisch een ‘mooi’ merk: je betaalt voor wat je ziet (vormgeving etc.) je betaalt niet voor het uurwerk.

Misschien ben je op het verkeerde been gezet door alle mechanische en automatische horloges die je hier op het forum tegenkomt. Vaak hebben die een pittige prijs. En je verwachtte dus dat je voor dat geld geen quartz zou aantreffen? Gelukkig kan ik je verzekeren dat er ook heel dure quartzen zijn. Die ook erg gewaardeerd worden; Ik zal mijn Sinn EZM2 met ETA quartz-uurwerk niet snel verkopen! En er zijn genoeg mede-forummers die heel tevreden zijn met een -dure- quartz en zich niet bekocht voelen.

Blijft het daarnaast wel interessant waarom hij het niet meer doet? Misschien gewoon de batterij?

Menno

Er zijn ook omega’s en PP’s met quartz die een veelvoud van je vaders RW kosten.

De gestelde prijs vind ik voor een R.W. in ieder geval veel te veel…

Bert1 Schreef:

De gestelde prijs vind ik voor een R.W. in ieder
geval veel te veel…

ik zou ook iets anders gekocht hebben … :wink:

dank mensen.

mijn vader heeft het horloge ook niet voor die prijs gekocht. gelukkig.

Ik neem trouwens aan dat het inderdaad de batterij is.

Zelfs de duurste merken hebben quartzversies in het program…ls je vader blij is met het horloge is het toch goed…of het moet een replica zijn die als echt is verkocht, da’s een ander verhaal uiteraard

Ik vind het eigenlijk een beetje triest dat men bij quartz meteen aan goedkoop denkt. In de jaren 80 waren dit de duurste horloges en wilde iedereen deze technologie hebben. Doordat de productiemethodes makkelijker werden is de prijs gedaald. Er zijn zeer veel verschillen tussen quartz uurwerken. Een high end quartz uit een tag heuer chrono is echt wel een stukje vakmanschap.
Het automatische uurwerk is nu weer duurder geworden omdat er minder vraag naar is onder het “gewone” horloge publiek.
Als je er goed over nadenkt is het ook vreemd dat de meeste liefhebbers op zoek zijn naar dat perfecte mechanische uurwerk met een afwijking van 0.0001 sec per 24 uur. Neem een goede quartz of een atomic uurwerk en je bent klaar.

Ondanks het feit dat ik een aantal automaten bezit vind ik quartz horloges minstens zo leuk en veel efficienter.
Ik ben ook veel te krenterig voor een dure onderhouds beurt. Voor dat geld koop ik liever weer een ander horloge.

Ik heb moeite met dit soort berichten.

Ik heb een keer een Titus automaat verkocht.
Kreeg ik een berichtje van de verkoper dat ik hem met een leeg batterijtje had verkocht :sunglasses: want hij stond stil.

Sorry maar ik kan niet anders zeggen:

Ga je eerst eens verdiepen wat voor een horloge je koopt,automaat,handopwinder of quartz.