Heb mijn Festina 10 jaar lang dag en nacht zonder problemen gedragen en er alles mee gedaan. Misschien was de kwaliteit 25 jaar geleden beter.
Dat weet ik zo net nog niet,
die dingen zijn er in veel varaties, van gewoon mooi tot zeer stoer.
En onverwoestbaar ook nog.
Dit is toch best een mooi horloge.
nee ik heb er geen aandelen in ![]()

Ik wil geen topic vervuilen, ik heb ik totaal 5 Seiko 5jes gehad, een allemaal waren ze maar 30 meter
Die 100meter waterdicht staat nergens. Er zijn de laatste tijd enkele modellen van de 5 serie die een iets hogere waterdichtheid hebben, maar diegene met de oude 5 schildjes zijn maar 30m.![]()
Je corrigeert me terecht, de waterdichtheid is een van de 5 specificaties van de Seiko 5 lijn, maar het minimum is inderdaad 3 bar en 30m - daar staat wel tegenover dat het statement dat je niet kan zwemmen met een Seiko 5 dus geen enkel hout snijdt.
Wellicht is dit iets voor TS zijn zoon?
Dit ![]()
Daar heb je ook weer gelijk in. Je kan zeker wel zwemmen met 30m, ( heb ik ook gedaan, maar wel rustig baantjes trekken )
Maar over het algemeen is de jeugd niet zo rustig met zwemmen ( we zijn allemaal jong geweest😉 ) en in evt baldadigheid vergeet men dan wel eens dat je met zulke horloges beter niet oa van een duikplank kan duiken…
Dat wil ik ermee zeggen.
Dan zou een horloge met minimaal 50m beter zijn imo…
je bedoelt wss 200 want dat gaat gewoon hard.
niet de dieptedruk maar de impact.
en dan nog, als je van de hoge plank wilt zou ik m’n horloge beter in de locker leggen.
Ik zag gisteren dat Breil een reissue van een 38mm jaren 70 model met stevige Submariner vibes verkoopt, de Manta heritage. De prijs zit rond de 200 euro.
Quartz is normaal niet mijn ding, maar de afmetingen zijn prima, 200 m water resistent, een acrylglas en van een merk met toch wat geschiedenis.
De mijne is onderweg!
Uitstekende keuze, Citizen Ecodrive is gewoon goed.
Citizen eco drive prima keus. Zou alleen een iets spannender model nemen.
Die zijn gelijk veel groter wat niet op zijn kleine pols van 16cm past.
Als hij linkshandig is wordt die pols nog wel breder…
Zeker, g shock is echt top
.
Jammer van de festina.
Ik ben van de mijne echt zeer tevreden geweest
.
ongeacht of je al een idee hebt: zoek een plaats waar ze casio, seiko, citizen, tissot etc verkopen en ga samen met je zoon kiezen (je kan zelf al eerst eens op verkenning gaan om te zien dat er goeie kandidaten beschikbaar zijn)…
ik herinner mij eerder mijn eerste horloge “ervaring” dan het horloge zelf… ik weet nog dat het een digitale casio was maar that’s it . Maar de “reis” met mijn grootvader naar de juwelier, het kiezen en de rit naar huis blijven mij tot de vandaag nog steeds bij (ik was toen een jaar of 10).
@Hagenees: koop voor jouw jongen gewoon de Casio.
Die kan bijna alles hebben bij zijn onbesuisdere taken. ![]()
Met de Casio Duro kan je alle outdoors aktiviteiten ondernemen in mooi en slecht weer.
Wel de mdv106 serie met de visje. ![]()