Vaders collectie echt? Deel 1

Hallo allemaal,

Mijn vader was een fervent horloge verzamelaar.
In maart 2021 is hij overleden en nu heb ik vragen over wat er in zijn collectie echt is ja al dan nee.

Ik ben er onlangs achter gekomen dat hij dus een nep Omega Speedmaster had waarvan hij heeft gedacht dat hij echt was.

De komende tijd wil ik een aantal topics openen waarin ik vraag of horloge X echt is.

Ik wil jullie beginnen te vragen of onderstaande Seiko Alpinist, ref. SARB017 echt is.
Alvast bedankt voor de hulp.

7 likes

Hier lijkt me niets mis mee.

6 likes

Mij ook niet. Maar wat een prachtige Bund strap. Kan je achterhalen welk merk dit is?

4 likes

Als ik volgende keer weer in mijn ouderlijk huis ben check ik het na. Stuur je wel een PB.

1 like

Ik ben geen Seiko kenner, maar deze lijkt me een echte. Ik weet niet of er handel in namaak seikos zit overigens.
Ook gecondoleerd met het verlies van je vader. Voor je te snel horloges verkoopt… meestal komt er spijt na een tijd, dus mijn advies (en negeer het als je wilt) is om emotionele verkopen uit te stellen.

2 likes

Echt authentiek sarb017. Niks mis mee.

:+1:

3 likes

Eensch! Wat een gave strap. Gewoonlijk vind ik die dingen wanstaltig, maar wat een gave combo.

Dit ga ik zelf eens proberen te fabriceren. Knap zeg. De Alpinist is nu eenmaal een bandensloerie van jewelste.

2 likes

Ben wel van plan er een paar te verkopen. Deze Alpinist blijft sowieso.

Daarnaast heb ik nog niet het juiste trustlevel. Maar dat komt nog wel

2 likes

Yep. Zijn er zeker. Maar er zijn zelfs nep G-Shocks. Dus kennelijk is het lonend.

3 likes

Dit is een echte, ik heb helaas een fake gekocht op uhrforum serienummers van fake is 700738.

Wat zijn andere kenmerken van een neppe Sarb017?

Helaas door schade en schande veel over de neppe kunnen vinden op het internet

Beste is denk ik 1 topic met een groot deel noet per horloge anders wordt het to much denk ik​:joy::joy:

Misschien een beter idee.
In dat geval next

2 Horloges van luminox

Nummer 1

Nummer 2

2 likes

Deze kunnen wel een sopje gebruiken.

Verder denk ik dat het authentieke Luminox horloges zijn.

2 likes

Ja de meeste horloges droeg mijn vader niet meer. Dus hebben jaren in de vitrine staan stoffen.

1 like

Kan je de omega laaten zien ben echt benieuwd :smiley::smiley::smiley:

1 like

Ben je hier nu serieus een nieuw lid een oor aan het aannaaien door hem een nepperd te laten posten zodat hij wordt geschorst?

3 likes

gecondoleerd met het verlies van je vader.

Ben benieuwd naar de horloges

Ik heb hem een PB gestuurd mag dat dan wel ?

1 like