Vaders collectie echt? Deel 1

Knap om dit bij zo’n slechte foto te kunnen zeggen. Ik zou dit nog niet zo hard durven roepen.

1 like

Volgens mij hoort het horloge er zo uit te zien aan de achterkant… M’n gevoel was dat het er nep uitziet. Waarom 100* panerai op de rotor? Niet echt waardig voor een high end klok.
Gecondoleerd en succes met kiezen welke eruit gaan.

2 likes

Ik durf dat wel :smiley:

1 like

Heftig😎

1 like

Hoi Vincent,

Gecondoleerd met het verlies. Mijn vader is rond dezelfde tijd als jouw vader overleden. Mijn vader was geen horloge verzamelaar maar heeft me wel 2 pareltjes na gelaten. 1 daarvan is het horloge die hij voor zijn 18de verjaardag van zijn ouders had gekregen. Super gaaf dat die er 70 jaar later nog was.
Of de horloges nu nep of niet zijn, gaaf dat je ze hebt! En bewaar ze goed!
De emotionele waarde is toch niet in geld uit te drukken.

3 likes

Ik vindt de wijzers er niet strak genoeg uitzien. Net niet af lijkt me. Je kan het horloge ook even op de weegschaal leggen. Te licht of te zwaar? Daar kan je ook conclusies uit trekken.

Hey Arvid,

Ook gecondoleerd met jou verlies. Heel mooi zo’n erfstuk, heb je er een foto van ? . Emotionele waarde is
zeker veel waardevoller dan geld.

Sommige dingen in het leven zijn wel heel toevallig. Dat we rond dezelfde tijd dezelfde dingen meemaken is een ding. Maar daar stopt het niet. Onlangs, 28-04-22 ben ik vader geworden. En we hebben onze zoon Arvid genoemd.

5 likes

Dat is inderdaad wel super toevallig! Wat leuk. Gefeliciteerd met je zoon!

Een Alpina 582 bumperautomaat.

7 likes

Leuk zo’n bumper uurwerk. Patina op de wijzerplaat is prachtig.

1 like

Gecondoleerd met je verlies.
Ik zou die Panerai ervan verdenken dat die niet echt is. Hij heeft hem flink gedragen, maar ik zie ook wat afwerking details die er slordig uitzien. Ook de power reserve wijzer slaat iets door. De uitlijning van de gegraveerde teksten op de caseback zien er wat slordig uit.

1 like

Panerai heeft ooit zelf een foto gepost op insta van een neppe… zo goed worden ze dus nagemaakt.

2 likes

Goede keuze!! Gecondoleerd

Volgens mij zit er geen nep markt in luminox. Daarnaast zien ze er betrouwbaar uit als je het mij vraagt!

Die power reserve op de Paneira staat in de stand volledig opgeladen, heb je die dan opgewonden of gedragen? Als die zo uit de kast komt, tja …

1 like

Gecondoleerd met het verlies. Antwoorden zijn hier al gegeven. Succes met de verzameling! Blijft toch een aandenken aan je vader.

Stond altijd in een opwinder.

Hier staat er eentje te koop,

4000 Filipijnse knaken, komt overeen met 70 van de onze.

Conclusie ; nep

1 like

Die Panerai is 100% fake.

2 likes

Mij niet eerlijk gezegd. Juist die markt is lucratief, daar de meeste niet denken dat het nep kan zijn. Lijk maar eens op wish. Staat bom vol met neppe seikos uit het goedkopere segment.

2 likes