Volgende week ga ik, hopelijk, een leuke vakantie tegemoet in de US of A.
Dit wordt het bekende tripje San Francisco --> Los Angeles --> Las Vegas.
Zijn er hier forumleden die goede tips hebben qua aanschaf horloges (sub $1.000,-)?
De dollar staat helaas niet al te fantastisch om daar te kopen, maar wellicht dat er nog interessante winkels zijn om eens te gluren?
Als ik vlug vergelijk op internet zijn de bekende globale merken in mijn prijscategorie (Tissot, Longines, Oris, Seiko) amper goedkoper in Amerika dan hier in Nederland.
Qua Amerikaanse horlogemerken gaat mijn kennis niet veel verder dan Hamilton en Ball.
Suggesties welkom.
Geen winkels afstruinen, tenzij om te kijken. Zoek voor de reis gericht bij de diverse webwinkels. Bestel via een webwinkel & laat het in je hotel bezorgen. Daar is de Front Desk voor. Prijzen op het zijn net zijn vaak aanmerkelijk goedkoper & je betaalt geen sales-tax (tenzij je zo onhandig bent dat je in de staat bestelt waar je het laat bezorgenā¦). Hamilton & Ball hebben een natuurlijk wel een VS achtergrond, maar zijn ze inmiddels zo Zwitsers als Emmentaler
Heb dezelfde ervaring. Heb in Amerika een horloge naar mijn hotel laten sturen. Jomashop Is een betrouwbaar adres daar: http://www.jomashop.com
Veel plezier en succes!
Ik ga vrijdag (andere kant van t land) en heb al een aantal dingen laten bezorgen op mijn AirBnB adres. Ideaal. En als je iets hebt gevonden, vooral even Googlen op coupons voor die winkels.
Voorbeeldje: Bulova Moon watch staat voor 550$ in de boeken. Macyās heeft m nu voor 440$, en met beetje zoeken heb je een 15% voucher waardoor je rond de 375 uitkomt.
Overigens heb je ook webshops die m voor 300/325 aanboden maar zie geen lopende acties daar.
Merk dat je wel vaak telefonisch moet bestellen aangezien ze vaak alleen US creditcards hanteren bij een US adres. Ashford doet er niet heel moeilijk over maar wel al 3 mailtjes gehad voor āverificationā
Bij Reeds.com hadden ze de Bulova Moon watch ook (ietsje goedkoper) maar die willen het niet verzenden met een EU creditcard naar US adres.
Kijk ook eens bij een van de vele Outlet Centers die er zijn. Seiko zit bijna overal en Ebel meestal ook. Verder kom je ook Outletstores van de duurdere merken tegen, zoals Heuer en Breitling. Gewoon even online zoeken of het de moeite van het stoppen waard is. Jaren gelden een Ebel duiker gekocht voor omgerekend ⬠340
mogelijk ook de juiste plek om wat bijzondere vintage Timex horloges op de kop te tikken, die dingen zijn daar vaak zo algemeen dat niemand er een rooie duit voor over heeft, maar in de EU gewaardeerd worden om hun jaren 60 / 70 looks
Een pragmatische oplossing is dan om bij Amazon of via Amazon bij āOther Sellers on Amazonā te bestellen. Dan heb je dat probleem niet. Een vaak een heel scherpe prijs.