Vakantie vraag m.b.t horloges

Ik ga binnenkort op vakantie maar neem een nieuwe GS en een vrij nieuwe Oris Aquis 400 en nog 2 andere horloges. Maar dan kom je terug in Nederland, vraagt de douane dan om de bonnen van de nieuwe horloges die ik in Nederland heb gekocht. Is het beter als ik kopieën van de bonnen maak en die voor de zekerheid meeneem. Zijn dus horloges die ik bij een AD in Nederland heb gekocht.

3 likes

Ik heb voor de een kopie op mijn telefoon. Nog nooit nodig gehad, maar voor de zekerheid wel handig denk ik.

2 likes

Zou ik digitaal op m’n foontje meenemen.
Is men dan niet voldoende overtuigd, kun je altijd kopie origineel versturen.

1 like

Even foto maken met telefoon is zo geregeld idd.
Je weet het maar nooit.

1 like

Waarom zou je 4 horloges meenemen op vakantie? 1 of 2 is toch voldoende?

9 likes

Dank voor de antwoorden, stom van mij had ik zelf moeten bedenken :face_with_hand_over_mouth: :face_with_hand_over_mouth:

Zirx, ben gewoon prettig gestoord en wil toch wisselen. Volgens mij zijn er wel meer die meerdere horloges meenemen op vakantie.

9 likes

Nope. Ik heb er laatst ook 4 meegenomen. Dresser, duiker, beater en een vintage.

5 likes

Nee, men neemt hier 1 knaller mee, zijn diverse topics over gemaakt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Volgens mij nemen de meeste mensen hier er meerdere mee. Dus zo vreemd is het niet. Idd kopie bonnen op telefoon en no worries, lijkt me. Lekker, man! Warme bestemming? :desert_island:

1 like

Yep, daar waar de kanaries vliegen. Canarische eilanden, ben daar al vaak geweest heb daar eigenlijk nog nooit een kanarie zien vliegen :wink:

2 likes

Yep, wij ook. Maar duurt nog eventjes. Veel plezier, in ieder geval! :tropical_drink:

1 like

:+1:

Ik vermoed dat er niet moeilijk gedaan wordt. Volgens mij gewoon Schengengebied. Maar kopie of foto kan nooit kwaad bij je te hebben en is zoals hierboven genoemd geen extra moeite.

1 like

Nee, uitzonderingsgebied in de EU

2 likes

Is idd Schengengebied, maar voor de douane is dat daar een uitzondering voor wat je mee mag nemen. Ik weet het niet precies, maar op alles boven de €450,00 wat je daar koopt moet je dus gewoon BTW betalen.

1 like

Aha wist ik niet. Dan dus even fotootjes nemen.

2 likes

Beetje gek is niet erg natuurlijk.

Ik neem er max 2 mee. Een dresser op vakantie heb ik niet veel aan, ben geen luxepaard.
Vintage heb ik (nog) niet, maar alsnog zou ik die niet meenemen op vakantie.
Een beatertje en een beetje ‘universeel’ duikertje vind ik voldoende.

En je kunt er altijd nog eentje kopen als aandenken :wink:

Maaar ieder z’n ding natuurlijk :kissing_heart:

2 likes

Bij geen bonnen ff foto’s en filmpjes maken voor je t vliegtuig instapt richting bestemming ofzo. Of op de Dam in Amsterdam… duifies erbij enzo.

3 likes

Ik heb er nog nooit bij stilgestaan eigenlijk.
Neem meestal wel een drietal horloges mee.
Een van de drie is altijd wel een G-Shock.

1 like

Goede tips. Was het niet de AVW aflevering in Mannen van de Tijd waar men het had over iemand die geen aankoopbewijs kon tonen van een Submariner en de Mexicaanse douane het horloge “in beslag nam”?

1 like