Klinkt meer als een corrupte ambtenaar als dit verhaal bij een Nederlander/Belg in het buitenland is gebeurd.
Ik vond het eigenlijk wel prettig om slechts eentje mee te nemen. 90% van de tijd voldoet een duiker. Af en toe miste ik een dresser (of iets minder sportief horloge), maar bij semi-casual gekleed kan het wel. Tijdens de feestelijke diners geen horloge, want in smoking.
Zelfde geval op de Maagdeneilanden. Ook geen een gezien.
Kanaries bedoel ik 
Canard is het spaanse woord voor hond, je gaat dus naar de hondeneilanden… 
Lol, ja daar lopen er zat van rond 
Ik zou oppassen met eten bestellen in Spaanstalige landen als ik jou was… Canard is eend in het Frans. Hond in het Spaans is perro of cachorro als het nog puppies zijn.
Denk niet dat de douane zich bezig gaat houden met Orissen
En de gemiddelde douanier vist een (grand)Seikootje er ook niet uit.
Non probleem.
Neem toch aan dat je ook de nodige wristshotjes van je horloges in je telefoon hebt zitten ?
Overigens, bij mij gaan er ook overal en altijd een setje horloges mee. Zelfs bij wintersport en weekje zeilen 
Veel plezier daar !!
Onderschat dat niet hoor, de douane weet donders goed dat de Canarische eilanden een uitzondering zijn. Vandaar dat je ook niet boven die €450,00 aan spullen mag meenemen. Heb ze er gewoon tussenuit zien halen, ging dan niet over een horloge vermoed ik. Maar wel met sloffen sigaretten en drank, neem je teveel mee en ze controleren je dan ben je dus echt de sjaak.
Sorry dat ik geen likes meer kan geven, zit aan mijn tax 
Niets mis met een Squale, heb er zelf ook 1 maar ja joh ben een beetje verslaafd. Moet echt max na 2 dagen wisselen. Zal wel een tic zijn van mij 
Dat doe je jezelf aan. Op vakantie hoef ik geen 20 horloges mee.

Succes 
Ik weet het Ruud, moet echt in therapie
. Maar neem er max 4 mee en geen 20 hoor, als ik dat zou doen moeten ze mij echt gaan opnemen 
Zou de naam die Plinius de Jongere aan de eilanden gaf niet eerder van het woord canis = hond kunnen komen? Hij was tenslotte toch Romeins
geschiedschrijver.
Naam. De naam Canarische Eilanden kan gelinkt worden aan het Latijnse Canariae Insulae, wat hondeneilanden betekent. Oorspronkelijk werd deze naam alleen aan het eiland Gran Canaria gegeven.
Zo leer je nog eens wat! Mijn historische kennis over de Canarische eilanden is aanzienlijk slechter dan mijn kennis van de Spaanse taal 
Ik vraag me wel eens af als ik naar die video’s van AVW kijk die met horloges over de hele wereld vliegen en horloges daar persoonlijk komen brengen bij klanten of ophalen, hoe dat dan met de douane gaat ?
Ik ga binnenkort een weekend naar Zeeland en dan neem ik er minimaal drie mee. Stel je voor dat je er een wilt dragen en die heb je dan niet bij je!