Vakantie vraag m.b.t horloges

Bij mij spant 't erom. Kom niet veel verder dan een enkele standaard uitdrukkingen en een paar losse woordjes. Gelukkig red ik me met daarnaast Engels en waar echt nodig een klein beetje Frans en Duits tot nu toe overal ter wereld prima. :grin:

1 like

Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe ze dat doen. Iemand die hierover iets meer weet?

Het helpt heel erg als je van meerdere talen een beetje snapt :grin:. Ik werk al meer dan 15 jaar in Latijns Amerika en woon al weer meer dan 3 jaar in Brazilië, dus zowel Spaans als Portugees gaat mij goed af. Duits of Frans heb ik altijd wel opstartproblemen mee, maar na een weekje kom je ook wel weer een heel eind.

1 like

Ik vermoed dat dat prima te regelen is. Douane is volgens mij alleen geïnteresseerd in belastingen of smokkel. Dus als jij 6 horloges mee neemt en je neemt er ook weer 6 mee terug (dezelfde dan) dan moet dat geen probleem zijn. Als jij iets vanuit Nederland verkoopt aan iemand die geen btw in NL verschuldigd is dan krijg je dat ook prima geregeld en als jij iets buiten NL koopt en importeert dan moet je dat aangeven en import en btw betalen.
Doe je dat niet riskeer je een boete.

Lang verhaal kort, het is aan te bevelen om een kopietje van de factuur ergens bij de hand te hebben, maar ik denk niet dat ze je er om gaan vragen als je geen grote voorraden bij je hebt.

1 like

Mee eens, maar;

1 horloge kan wel kassa zijn als blijkt dat die buiten de EU is aangeschaft bv een Daytona, APRO of Nautilus met de premiums die gevraagd worden.

1 like

Sorry voor de forumvervuiling: Dubbel antwoord :worried:

Ik zou de reisverzekering ook even checken.
Mocht er onverhoopt toch iets misgaan.
Toch redelijk wat van waarde in je handbagage. Neem aan dat je ze niet allemaal om je pols hebt als je het vliegtuig instapt.

1 like

Tja, daar hoeft het geen vakantie voor te zijn.
Hele volksstammen hebben er nóóit meer dan een of twee

1 like

Klopt, ik heb er ook 22 thuis liggen, varierend van quartz, tot g-shock tot handwinders en automaatjes.
Ik vind het ook niet erg om die ene week (of weken) per jaar maar 2 horloges bij te hebben.

Hier op HF is het ook wel een beetje wie er het verst kan plassen soms he :wink:

2 likes

Oude koeien…
Was verkeerd:komt van het Latijnse woord Canis (hond) dus inderdaad niet uit het Spaans maar toch…

2 likes

Gaat volgende week maar 1 mee naar het “hondeneiland”, o nee was verkeerd maar nog steeds geen kanaries daar :wink:. Kom wel terug met meer dan 1 horloge :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like