Vakantiegeld-tijd, wat gaan we kopen?

Gemiste kans met een “welk horloge koop je van je winstuitkering/prestatiebonus?”

2 likes

Maar je wilt altijd liever iets wat net boven je budget is toch?

1 like

Dat topic heb ik al 2x gemaakt

1 like

:joy:

1 like

5 likes

Ik vind dat in 2024 toch een beetje suf.

Een soort financiële soeptrekker?

1 like

Je foto is nog niet geüpload :grimacing:

2 likes

Schutting en auto gaat voor…

1 like

:ok_hand:

Maar waarom moet je handschoenen aan om haar te mogen aanraken?

Ik ook. Gratis geld namelijk.

Je kocht een paar jaar geleden een rolex voor list bij de AD met je CC. aansluitend stak je de straat over en verkocht je deze met veel winst bij de GD.

Aanschafprijs terug boeken naar cc en winst houden.

Oh jee een CC kun je gewoon als kortlopende gratis financiering gebruiken :joy::joy:

3 likes

Dan ben ik wel benieuwd welke camping.

Misschien heb je “geluk” en zie je daar een Ligure voor weinig. Aangezien 25% van het team er ook al niet meer bij is :speak_no_evil:

Zo gaat dat inderdaad in de wereld. Maar het gros van NL kent dat niet, want die boeken nog via het reisbureau.

Dan ga je horloges ombouwen.

Dat is vast een pre-klysma kiekje

1 like

Aankopen ter hoogte van mijn credticardlimiet hoest ik liever gewoon op. Tuurlijk is een cc gratis krediet, maar ik heb -op mijn hypotheek na- een soort natuurlijke terughoudendheid tegen kort- of langlopende schulden.

Voor huurauto’s en hotelboekingen is het uiteraard wél weer heel handig, maar dat gaat met name om reserveringen op je cc ipv daadwerkelijke betalingen.

Ik zeg niet dat het slecht is, want dat is het niet per se (hoewel er legio mensen zijn die er niet mee kunnen omgaan). Maar voor die vier keer per jaar dat ik in een vliegtuig zit geloof ik het wel met al die voordelen.

7 likes

Mijn vakantiegeld laat ik staan en laat ik in december uitbetalen samen met de rest van het keuzebudget. Ik heb dus nog even de tijd om na te denken :grin:

Verstandig principe. Ik heb ook alleen maar een cc kaart voor het huren van een auto of hotelovernachting. Voor de rest ligt die in een la stof te happen.
Als ik er geld voor met lenen, dan kan ik het niet betalen, is mijn principe. Dus dan zit er niks op om er gewoon ouderwets voor te sparen.
Uiteraard ben ik niet heilig hoor :sweat_smile: Ik heb bovenstaande op de harde manier moeten leren toen ik een stuk jonger was :see_no_evil::joy:

5 likes

Dat wordt weer een Tudor :eyes::smirk:

2 likes

Deze is er in 36mm. Sterker nog, ik heb 'm in die maat gepast en had 'm moeten kopen. Wel een bolle bezel, uiteraard, want een moderne OP. En uiteraard zonder mercedes wijzers. Godnondeju, ik had 'm moeten kopen. Maar dat ding wat @Brick laat zien… Tja.

Ik ben nog een tandje strikter, als het om veel dingen gaat… Als ik het geen vijf keer uit de kontzak kan trekken zonder dat het in de weg zit voor m’n noodgevallen rekening… etc. Enige uitzondering is auto’s. Die moet ik minstens drie keer hebben staan.

3 likes

Ik was niet al te serieus hè.

Maar het kan wel. 10 cc met een normale limiet van 5K is toch kortlopend 50k :sunglasses:

1 like

Handig! Als je dan ook nog teruggave belastingdienst krijgt heb je een leuke pot. :sweat_smile:

Maar goed. Je zou ook zelf kunnen sparen natuurlijk :joy:

2 likes