Vakantiegeld-tijd, wat gaan we kopen?

Oei, wat moest die destijds kosten? Zie ze nu op chrono voor tussen de 6 en 7k

Kijk bij een horloge van 2k is dat voor veel mensen prima te doen.
Maar als je vervolgens een 20tal horloges hebt van 2k = 40k… hou jij toch geen 200k aan?!

1 like

Hahaha ja die staat nog steeds in het vizier.

Zo strikt zijn brengt je in ieder geval niet in de financiële problemen :muscle:t2::grin:
Voor een auto geldt voor mij de regel dat als ik een nieuwe auto heb gekocht, ik gelijk weer het autopotje aan moet aanvullen, totdat het potje weer vol is. Ik werk met een budget wat ik maximaal aan een auto wil uitgeven. In februari heb ik dat potje weer moeten aanbreken, met als gevolg dat het horlogepotje nu minder snel aangevuld wordt :joy:

Zeker weten. Ik wil altijd een buffer hebben haha.
Het is de eerste keer voor mij dat ik een keuzebudget krijg, dus ik zie het nu gewoon als een mooie bonus.

Maar om het even on-topic te houden: ik denk wel dat ik een leuke zomer beater er bij zou willen hebben en zit momenteel te denken aan deze:

10 likes

Ik kon 'm destijds nieuw voor 5K kopen, of daar ergens in de buurt. Met de huidige prijzen in het hoofd, en gegeven dat het één van de leukste Rolexen ooit is… Tja. Maar ik kon destijds ook maar met moeite aan m’n eigen regel voldoen :point_down:

Ik moet ten tijde van de aanschaf van het object genoeg geld hebben om het meerdere keren te doen en geld te hebben voor reserves. Dus toen ik de Shunbun kocht moest ik 6000 * 5 hebben liggen, in mijn visie.

Maar nee, dat geldt niet cumulatief. Ik durf trouwens helemaal niet te berekenen wat de gemiddelde prijs van m’n horloges is. :slight_smile: Dat wil ik allemaal niet weten.

Ik heb de oranje net verkocht omdat ik 'm eigenlijk nooit droeg en altijd naar de Ahoi greep. Nu is oranje mijn kleur ook absoluut niet, zoals gebleken is. Ik denk dat deze turquoise wel heel erg mooi is, maar vraag me met het voortschrijdend inzicht in gedachten wel af hoe vaak je 'm gaat dragen.

5 likes

Lekker kleurtje Nomos hoor 🩵

1 like

Haha ja even iets vrolijks tussendoor ipv zwarte dials haha.

Nou, daar heb je wel een punt. Dat is ook de reden dat ik hem niet direct wil aanschaffen, maar even mijn gedachte er over wil laten gaan.
Vriendinlief zegt dat die prima kan met mijn kantooroutfits. Dan maak je een leuk statement met een speels horloge met flitsende kleur volgens haar :sweat_smile:

1 like

Ik ben het er mee eens. En turquoise, aquamarijn en petrol zijn voor mij beter dan oranje/hard roze. Zo is deze bijvoorbeeld wel sticky:

3 likes

Dat kun je met sokken ook. Dan blijft er meer geld over voor horloges die blijvers zijn.

1 like

:rofl: ik houd wel van deze gedachtegang :rofl:

1 like

Mijn vakantiegeld is beperkt, maar ik heb al twee Omega’s. Dus ik ben dik tevreden.

Mocht ik nou ooit nog eens flink wat geld bezitten, dan wordt mijn volgende aankoop een Panerai.

1 like

Ik weet dat de insteek hier een CC als kortlopende lening was, maar het heeft ook wel andere voordelen. Aankoop- en fraudebescherming bijvoorbeeld, extra garantie, reisverzekering.
Vooral bij online aankopen. Ooit eens nepgoederen gekregen die ik mooi volle pot betaald had. Aangegeven aan cc bedrijf, betaling tegengehouden en klaar.

Mijn vakantiegeld gaat naar de vakantie (joh, echt?), beleggen en misschien nog deze…

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een frisse quartz chrono. Deze vinkt heel veel vakjes aan.

6 likes

Ik vind die turquoise Club echt gaaf. En ik denk ook dat die een stuk langer leuk blijft dan bijvoorbeeld oranje.

Disclaimer: tenzij er (hypothetisch voorbeeld) iets met voetbal zou zijn deze zomer, dan is dat natuurlijk wel een topaccessoire, maar in alle andere gevallen: turquoise.

5 likes

Die is prachtig! En toch nog met een oranje accent. Ik heb een beetje hetzelfde met oranje dials. Ik wil ze heel graag mooi vinden, maar op een of andere manier komt de klik niet waar ik op hoop.

1 like

Makkelijk lullen met een leasebak onder je kont :rofl:

2 likes

Ik los graag extra af vanwege dat gevoel :rofl:

2 likes

Ok

Dan snap ik er echt helemaal niks van. Wat is dan de reden dat je iets 5x kan betalen op het moment dat je het koopt. Dat slaat dan echt helemaal nergens op.

Wat beter is: is om te weten dat je voldoende reserves hebt. Liquide. Dat is wat je wilt. Niet het aanschaf bedrag x 5 (of 3 bij auto - wat ansich ook onzin is).

6 likes

Ozb, waterschapbelastng en vakantie betalen we van het vakantiegeld maar beslist geen horloge.

Ik snap het ook niet @Brick Als ik het kan lenen koop ik het, zodat het lijkt alsof ik het kon betalen. Niet heel moeilijk, gewoon advies van @Mr_Broke opvolgen.

5 likes

Brick die Chris z’n uitgave theorie probeert te snappen:

IMG_8964

5 likes

Is dat zo? Ik zou het niet weten. Ik rijd al jaren geen lease meer. En mijn vrouw heeft ook geen lease-auto, dus bij ons moet je even niet zijn met dat commentaar.

We zijn het eens.

Nou, simpel, als ik 30.000 heb slingeren op een spaarrekening (even los van pensioenpotten, m’n huis en zo), dan mag ik op dat moment maximaal 5000 Euro aan luxe / onzin uitgeven. Dat wil zeggen 5x het aankoopbedrag + nog wat reserve volgens de nibud-norm.

Dat is liquide. Ik snap niet wat jij niet snapt.