Vakantiehorloge gezocht, tot €500

Beste forummers,

Op vakantie heb ik liever niet een horloge van een paar duizend euro mee. Daarom ben ik op zoek naar een goedkoper horloge, het liefst tot maximaal €500. Tweedehands is, mits niet te oud, geen probleem.

Helaas kan ik eigenlijk niets vinden wat aan mijn wensen voldoet, namelijk een automatisch horloge en een stalen of rubberen band. Duikers vind ik over het algemeen niet zo mooi, in ieder geval niet in deze prijscategorie (Seiko, Citizen). Dat beperkt de keuze nogal.

Hebben jullie misschien suggesties?

Alvast bedankt voor de reacties.

1 like

Vakantiehorloge
Geen duiker

:thinking:

5 likes

In de genoemde prijscategorie vond ik de duikers die ik heb gevonden niet mooi. Een Oris Aquis of of Longines Hydroconquest vind ik wel mooi, maar dat is flink duurder…

Ik stel toch een duiker voor, want op vakantie ga je ongetwijfeld zwemmen.

In de + - €500,- categorie is naar mijn mening dit de beste keuze:

Tissot Seastar 1000 Automatic

• automaat;
  • bekend Swiss Made-merk;
  • doorkijkglas;
  • en supermooie looks;
  • te vinden voor €500,-!
3 likes

Seiko SARG :blush: (maar mischien ben ik niet helemaal objectief :stuck_out_tongue_closed_eyes:).

1 like

Glycine combat vintage 7. Rubber kan je er wel los bijkopen :wink:

1 like

2e hands longines?

Iets Flieger-achtig misschien?

2 likes

Ja het horloge moet toch enigszins robuust en waterdicht zijn lijkt me. De eeuwige slaapverwekkende Hamilton Khaki komt in me op. Of gewoon een beetje wat leuks, denk eens aan een Seiko SNA411 of SSC077? Geen automaten maar dat is wel zo relaxed op vakantie toch?

Bijna elke G-Shock valt binnen dit budget, en houdt het elke zomer- en wintersport vakantie tot en met 2087 probleemloos vol. Wat je er ook mee doet. Als jij het overleeft, overleeft je G-Shock het ook wel.

Maar echt mooi is het niet…

Een mooie Tissot Heritage PR516 GL Seastar Visodate,

1 like

Die Combat 7 Vintage zou ik niet als vakantie klok gebruiken. Dat ding heeft een prachtig plexi boxje, en die zou ik liever niet bekrast zien.

Eerlijk gezegd zou ik, als het geen duiker moest zijn, een Citizen Eco Drive pakken als vakantie horloge. Ik weet dat het geen automaat is, maar CB1070-56L is bijvoorbeeld 10bar WR, synct wereldwijd de tijd met radio zenders, heeft goeie lume en is van gecoat titanium:

De Hamilton Khaki H70515137 is misschien wat. 11mm dik, 42mm wijd, stalen band, 430 Euro op Amazon, automaat, 100m WR:

Dan heb je een krasvaste automaat waar je een zwembad in mee kunt springen. Uiteraard kun je hetzelfde doen met een Seiko SARB033 of SARB035 en met mijn favoriete vakantie horloge aller tijden:

De Seiko SARB017 Alpinist. 200m WR, 39mm wijd en 12mm dik, saffier… Het is een perfect, klein, uiterst robuust horloge met uitstekende lume. Ik zou 'm op NATO’s dragen, maar zwart rubber of een after-market bracelet moet ook te scoren zijn.

Inclusief import en tax voor 470 van de Baai. Dan ga je over budget, want ik zou 'm op een Hirsch Paul Performance donkerbruin gooien als je dan echt rubber wilt, die zijn WR en van binnen met mooi rubber belegd:

Kom je op zo’n 540 Euro uit, al met al, en heb je een totaal onverwoestbare horloge - band combi.

8 likes

Face it, you need a Diver. Ik zou gewoon voor een Seiko Sumo danwel Turtle gaan. Zit je altijd goed.

Totaal niet waar je om vraagt maar het ultieme vakantiehorloge is natuurlijk:

6 likes

Misschien een Steinhart Vintage GMT? Heel veel horloge voor je geld: gmt functie, waterdicht, Swiss made. Hij is 42mm en draagt zeer comfortabel.

1 like

Dat ligt er wel aan wat je gaat doen natuurlijk. Heb zelf nog nooit een vakantie horloge omgedaan als ik wegging. Nooit een probleem. En dan gaan we toch echt wel duiken, zwemmen, hiken en de jungle in :wink:

Dank voor jullie reacties! Jullie hebben me aan het denken gezet, ik ga jullie opties even onderzoeken!

Waar koop jij die onder de €500,-?
De Jomashop, betrouwbaar?

De limited ! Onder de 500 !
Waar ?
:relaxed:

Deze heb ik hier van het forum gehaald ruim onder 500 maar online staan ze nieuw wel onder de 500 hoor.

Joma heb ik ondertussen ook 2 horloges vanaf alleen had ik het voordeel dat die voor me meegenomen werden vanuit de US dus geen bijkomende kosten :wink:

1 like