Vakantiehorloge poging 6: geslaagd!

De afgelopen 4 jaar heb ik 6 pogingen gedaan om het (voor mij) perfecte “vakantiehorloge” te vinden. Je moet al redelijk horlogegek zijn om het concept “vakantiehorloge” te willen omarmen, maar dat ben ik dan ook.

Voor mij moet het in ieder geval een horloge zijn dat lekker draagt, niet te duur is, goed waterdicht en liefst een “zomers” gezicht heeft. Een horloge waarmee ik me ook in armere landen veilig voel en waarbij ik niet “bang ben voor krassen”.

Na 6 pogingen (alle eerdere 5 zijn vertrokken) denk ik dat ik nu een “winnaar” heb gevonden, die WEL mag blijven.

Maar eerst even de geschiedenis:

Poging 1: Seiko Sumo/Blumo
Mooi, maar toch te groot

Poging 2: Seiko Solar
Viel tegen: Quartz is toch minder mijn ding en de kleur van de bezel viel in het echt wat tegen.

Poging 3: Seiko SKX007 mod by Han
Met saffier, ceramische bezel en Glidelock.
Leuk, goede “specs”.
Toch wat dik en niet wat ik zocht.

Poging 4: Seiko Shogun
Gaaf, licht, maar toch geen “klik”. De kleur van het titanium vind ik toch minder mooi dan staal denk ik.
image

Poging 5: Casio Oceanus:
Gaaf, licht, mooie afmetingen. Maar de blauwe accenten en Quartz deden het niet voor mij.

Poging 6: Geslaagd!
TAG Heuer Aquaracer WAY2112
Perfecte maat (40,5 bij 11,5m), mooie wijzerplaat, “eigen smoel”. De band heeft een beetje een 3D effect doordat de center links wat hoger zijn.

Absoluut een aanrader dus.

Wat zijn jullie ervaringen met geslaagde en minder geslaagde vakantiehorloges? En waarom?

60 likes

Tag is GAAF.

Vakantie horloges zijn imho onzin.
Is gewoon een excuus om een minder duur horloge aan te schaffen (terwijl je dit helemaal niet nodig hebt) :joy:, omdat je denkt dat het “dure” horloge dat je hebt niet beschadigd mag worden.

12 likes

Elk excuus om een extra horloge aan te kunnen schaffen is een goed excuus toch :wink:.

Overigens mocht naar Portugal de Milgaus ook mee, dat kan daar prima. Maar naar bijvoorbeeld Kaapstad liever niet.

9 likes

Mooi om te zien, leuk proces.
Ik draag gewoon mijn mooiste horloge die ik op dat moment in mijn bezit heb. Alhoewel ik veel flipper, of heb geflipperd in het verleden, kocht ik wel altijd een horloge met de intentie om deze te houden.

Ik wilde hier dan leuke herinneringen aan verbinden door het horloge overal naar mee te nemen.

Uiteindelijk was ik er 2 weken na de vakantie vaak weer klaar mee, maar het idee was leuk.

Voor nu is dat dus de Sub, waarvan ik hoop dat ik het horloge mag dragen tijdens een hoop leuke uitstapjes. Dus die gaat gewoon standaard om de pols.

4 likes

Zo hoort het eigenlijk, daar zijn ze ook voor gemaakt.
Zou mooi zijn als je nu wel een “blijver” hebt gevonden!

1 like

Inderdaad. Gewoon het horloge dat je het liefst draagt, of een of ander k@t ding van onder de 200 euro (seiko of gshock meestal :wink: )

Mijn beater is tevens mijn vakantiehorloge. Oerdegelijk en goed waterdicht.

6 likes

Die TAG is gaaf, ik probeer 'm her en der ook te promoten op HF. Zeker de versie die jij hebt met de stalen bezel en blauwe plaat. Erg mooi, gefeliciteerd. Goeie maat, eigen smoel, ingetogen, niet te dik. Ik zou er zo een willen hebben.

De Squale. Al jaren geslaagd. Gewoon mooi, fris, zomers, niet te duur en comfortabel.

De Mini Turtle. Dit jaar erg geslaagd. Compact, comfortabel, goed afleesbaar, onopvallend.

De Baby Tuna. Minder geslaagd. Ging namelijk lekken ondanks de leeftijd van een jaar. Seiko heeft 'm keurig hersteld, maar toch heeft ie het veld moeten ruimen. Achteraf spijt van, maar ik zoek nog een SBBN033.

De Alpinist. Al jaren geslaagd. Gelukkig had ik 'm op diezelfde vakantie mee. :slight_smile: Klein, eigen smoel, gebouwd als een tank en gewoon leuk.

De SKX007 en 009. Al jaren geslaagd. Deze foto heeft uitleg nodig. Ik maakte op dat moment geen foto’s van horloges, dus dit is de enige foto van een motorvakantie door de Vogezen, Jura en Eifel waar dat ding op te zien is. Ik ben er mee naar La Chaux de Fonds geweest, naar het horlogemuseum.

Deze foto was toen we midden in de Vogezen op een afgelegen plek een zonderlinge wat oudere man tegen kwamen die ons uitnodigde voor de lunch bij hem thuis. De goede man sprak geen Engels, ik was de enige met gebroken Frans. Een soort van kluizenaar, ver van z’n familie vandaan, met een erg zonderling huis wat vol stond met allemaal totaal willekeurige reut. Het was een leuke ontmoeting.

Maar dit is toch het horloge waar ik vanaf 2010 al heel erg veel mee heb gedaan, maar waar ik vrijwel geen foto’s mee heb in enige vorm van actie. :slight_smile:

Motorried’n in Florida:

Met m’n zoontje in Israel rondbanjeren:

Fjord klimmen en met een kajak modderen in Noorwegen:

En skieën, uiteraard.

Dan heb ik deze nog mee gehad op een VS reis, waar ik er mee ben wezen snorkelen, nota bene:

Kortom: Japanners doen het uitstekend op vakantie.

21 likes

De 1521 is al wat vakanties meegeweest, maar heb 'm geflipperd.

Het horloge welke ik nu graag draag, de Sixty Five blijft aankomende vakantie thuis.
Denk dat ik mijn beater de Precista mee ga nemen.

2 likes

Leuke foto’s! Jij hebt ook al veel verschillende horloges mee op pad genomen.

Jouw Squale heb ik ook al vaak naar zitten kijken, precies in die uitvoering.

Je Mini Turtle oogt op jouw pols …mini? Voelt dat ook zo?

1 like

Ik heb nog niet een ultieme grail watch in mijn collectie (is m’n Steinhart OVM op dit moment)… maar wel al een speciale vakantie-beter gekocht! :grin:

Maandag ga ik op vakantie en gaat m’n nieuwe SKX013 voor het eerst om de pols. Benieuwd hoe die bevalt maar ik denk zomaar wel goed. :hugs:

@Bauhaus, die SKX007-mod had je nooit weg moeten doen man… echt een tof horloge. Die band ziet er ook uit als een mooie upgrade. :smiley:

3 likes

Met die SKX gaat die vakantie wel lukken :+1:

1 like

Voor mij ook heel simpel : skx007 op staal. Tis ook niet zo moeilijk allemaal, zo spannend is het allemaal niet :sunglasses: hoog de bergen in kan met elk horloge, raften/kajakken/surfen/varen = zwemmen dus gewoon waterdicht is voldoende, en door de bossen banjeren kan met elke gouden vintage meuk om ( als je daar je horloge verneukt doe je iets niet goed ).
Maar voor de makkelijkheid dus gewoon een skx oid.

1 like

Beauty! Veel draagplezier! :smile: :+1:

Hij is kort en valt klein. Ik merk dat ik 'm op leer OK vind, maar dat ie het allerbeste te pruimen is op een NATO. Dan is de kortheid het ultieme comfort. Dus als je op vakantie dingen doet op en om water, en echt een goede NATO-swapper zoekt is dat echt, echt een heel erg goed horloge.

Ik vind de maat juist fijn omdat je totale bewegingsvrijheid van die pols over houdt.

Klopt. Er is ook niets wat ik met de Nomos en GS ook niet zou doen. Daar zien ze ook naar uit qua krassen op de bezel, maar dan hadden ze maar geen horloge moeten worden. :slight_smile:

1 like

Vakantie gaan gewoon horloges mee. Uiteraard Niet de fragielste. Maar iets speciaal kopen voor een vakantie?! Nee dat vind ik vreemd.

9 likes

Leuke post!

Voor mij is de Squale 1521 het perfecte vakantiehorloge.

Ik heb ook een Aquaracer gehad, heerlijk horloge. Overigens niet in jouw uitvoering ( die ik ook wel een van de mooiste vind). Maar ik vind de Squale zo lekker low-key, geen bekend merk voor de niet-horlogegek.

6 likes

Die JLC blijf ik geweldig mooi vinden :grinning:!
Die andere 2 ken ik beter.

1 like

:thinking:

N tag heuer lijkt me behoorlijk Premium en high profile merk.

1 like

Zoals @vierport al zei, het is natuurlijk gewoon een smoes om een horloge te kopen. Ik heb het zelf al een paar keer gedaan, onder meer met zo’n zelfde Tag Heuer. Dat horloge verdient trouwens eigenlijk meer dan het stempel ‘vakantiehorloge’ wat mij betreft.
Knap ding @Bauhaus!

3 likes