De afgelopen 4 jaar heb ik 6 pogingen gedaan om het (voor mij) perfecte “vakantiehorloge” te vinden. Je moet al redelijk horlogegek zijn om het concept “vakantiehorloge” te willen omarmen, maar dat ben ik dan ook.
Voor mij moet het in ieder geval een horloge zijn dat lekker draagt, niet te duur is, goed waterdicht en liefst een “zomers” gezicht heeft. Een horloge waarmee ik me ook in armere landen veilig voel en waarbij ik niet “bang ben voor krassen”.
Na 6 pogingen (alle eerdere 5 zijn vertrokken) denk ik dat ik nu een “winnaar” heb gevonden, die WEL mag blijven.
Maar eerst even de geschiedenis:
Poging 1: Seiko Sumo/Blumo
Mooi, maar toch te groot
Poging 2: Seiko Solar
Viel tegen: Quartz is toch minder mijn ding en de kleur van de bezel viel in het echt wat tegen.
Poging 3: Seiko SKX007 mod by Han
Met saffier, ceramische bezel en Glidelock.
Leuk, goede “specs”.
Toch wat dik en niet wat ik zocht.
Poging 4: Seiko Shogun
Gaaf, licht, maar toch geen “klik”. De kleur van het titanium vind ik toch minder mooi dan staal denk ik.
Poging 5: Casio Oceanus:
Gaaf, licht, mooie afmetingen. Maar de blauwe accenten en Quartz deden het niet voor mij.
Poging 6: Geslaagd!
TAG Heuer Aquaracer WAY2112
Perfecte maat (40,5 bij 11,5m), mooie wijzerplaat, “eigen smoel”. De band heeft een beetje een 3D effect doordat de center links wat hoger zijn.
Absoluut een aanrader dus.
Wat zijn jullie ervaringen met geslaagde en minder geslaagde vakantiehorloges? En waarom?